خبرگزاری کار ایران

زمین خوردن حامل مشعل المپیک درهوای بارانی

مارسیا مالسار مدال آور طلا برزیلی سابق پارالمپیک در هنگام حمل مشعل پارالمپیک در مراسم افتتاحیه بعد از زمین خوردن در زمین خیس و هوای بارانی، شجاعانه از زمین برخواست و به راه خود ادامه داد.

به گزارش  ایلنا، ریودوژانیرو برای بازی های المپیک 2016، میزبان بیش از 43 هزار ورزشکار معلول است که پای به این رقابت ها گذاشته اند.

 

زمین خوردن حامل مشعل المپیک درهوای بارانی

 

در آستانه مراسم افتتاحیه دو هزار بلیت فروخته شد و افزایش فروش بلیت ها به این معنا است که بر خلاف بازی های سه هفته قبل المیپک، بیشتر ورزشگاه ها پر خواهد شد.

مراسم افتتاحیه بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت تهران با آواز محلی و نورافشانی برگزار شد و درحالی که مشعل پارالمپیک به ورزشکارسابق برزیلی در ورزشگاه ماراکانا سپرده شده بود، وی به خاطر بارش باران و لغزنده بودن زمین، تعادلش را از دست داد و به زمین خورد که خیلی سریع توسط ماموران از زمین بلند شد و راه را ادامه داد.

رسوایی دوپینگ روسیه و محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در پارالمپیک 2016، و نگرانی های مالی این بازی ها را تحت الشعاع قرار داده است.

اوایل بامداد امروز « سرفیلیب کراون » رییس کمیته بین المللی پارالمپیک خاطرنشان کرد که پولی که ریو برای هزینه سفر ورزشکاران وعده داده بود، پرداخت شد و 1.6 میلیون عدد از 2.5 میلیون عدد بلیت نیز فروخته شد.

زمانی که کراون در پیامش از دولت برزیل برای همکاری در برگزاری این بازی ها تشکر کرد، تماشاگران برزیلی به نشانه اعتراض به دولت کشورشان چند ثانیه وی را هو کردند، اما در ادامه و زمانی که او با زبان پرتغالی از آنها تشکر و از مردم ریو تشکر کرد بارها او را تشویق کردند.

آرتور نازمن رییس کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک ریو گفت: شهر پارالمپیک آماده است.

سپس سرفیلیپ به جایگاه آمد و گفت: 12 روز آینده ورزشکاران با عملکرد خود در پارالمپیک، معنای ورزش و توانایی واقعی را به نمایش خواهند گذاشت و همگان شاهد خواهند بود که چگونه پارالمپیک الهام بخش افراد است.

وی افزود: پارالمپیک تمرکز شما را از محدودیت ها به دنیای سرشار از امکانات و فرصت های بی انتها تغییر می دهد، شما را متعجب و هیجان زده می کند، ولی بیشتر از هر چیزی شما را تغییر می دهد.

سرفیلیپ ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران پارالمپیک منصفانه بازی کنند و از مقررات پیروی نمایند .

ماریو آندرادا سخنگوی بازی های پارالمپیک ریو 2016 گفت: همان برنامه بازی های المپیک دنبال می شود و درست یک روز قبل از بازی های المپیک 40 هزار عدد بلیت فروخته شد و اکنون نیز حدود 40 هزار عدد بلیت دیگر بفروش رسید.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در مراسم افتتاحیه شرکت نداشت و در مراسم یادبود در آلمان بود و برای اولین بار در 32 سال گذشته، رییس کمیته بین المللی المپیک در مراسم افتتاحیه شرکت نکرده بود.

ورزشکاران پارالمپیک بریتانیا چهار سال قبل در این رقابت ها( 2012) در لندن، با کسب120 نشان که 34 عدد آن طلا بود در مکان سوم جدول توزیع مدال ها قرار گرفتند. چین با 231 نشان صدرنشین و روسیه که در پارالمپیک ریو محروم است با 102 نشان که 36 عدد آن طلا بود در جایگاه دوم قرارگرفت.

رقابت های پارالمپیک برای نخستین بار است که میزبانی آن به یک کشور از آمریکای جنوبی (برزیل ) سپرده شده و میزبان مهم ترین رویداد ورزشی است که افراد معلول جهان در آن حضور دارند و برای این رویداد مهم ۲۰ ورزشگاه در چهار نقطه از شهر ریو در نظر گرفته شده است.

بازی های پارالمپیک 2016 ریو در 22 رشته ورزشی از 18 تا 28 شهریور به میزبانی ریودوژانیرو برگزار می شود.

 

کد خبر : ۴۰۹۲۵۵