خبرگزاری کار ایران

امین آقایی:

165 شرکت فنی و مهندسی در سطح استان آذربایجان‌غربی مشغول به فعالیت هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: 165 شرکت فنی و مهندسی در مراکز دهستانها با بکارگیری 780 نفر در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

امین آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه گفت: در این‌بازه زمانی برای 55 واحد دامپروری، 22 واحد شیلاتی، 28 واحد گلخانه و قارچ خوراکی موافقت اصولی صادر شده و برای تعداد 142 مورد سم‌فروشی، 38 واحد کلینیک گیاه پزشکی، 19 واحد دامپروری، 12 واحد گلخانه و قارچ خوراکی و نیز 6 واحد شیلاتی پروانه تاسیس صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش کلینیک گیاهپزشکی نیز تعداد 38 مورد و سم فروشی 142مورد پروانه تاسیس صادر شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته 36 دوره آموزشی با شرکت یک هزار و 398 نفر و پنج آزمون با شرکت 800 نفر برای بازآموزی اعضا و توانمندسازی مهارتی آنها برگزار شده است.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیش از 10 هزار و 600 نفر عضو حقیقی و 600 نفر عضو حقوقی بزرگ ترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی استان است که هدف اصلی این سازمان سازماندهی دانش آموختگان رشته های کشاورزی، نظام بخشیدن به فعالیت های تخصصی در بخش کشاورزی و مهندسی کردن فرآیند تولید و انتقال دانش، فناوری و تکنولوژی به بهره برداران است.

آقایی درباره بسترسازی برای اشتغال فارغ التحصیلان نیز اظهار کرد: 165 شرکت فنی و مهندسی در مراکز دهستانها با بکارگیری 780 نفر در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌غربی، 74 شرکت فنی و مهندسی نیز در طرح بهینه‌سازی مصرف آب بکارگیری شده‌اند که زمینه اشتغال برای 244 نفر نیز در این راستا فراهم شده است.

وی همچنین به بکارگیری 200 نفر کارشناس در قالب مسئولان فنی در واحدهای گیاه پزشکی، 230 نفر ناظر فنی زراعی در چهار محصول چغندر، گندم، گوجه فرنگی و ذرت و 23 ناظر باغی را از جمله بسترهای فراهم شده برای اشتغال فارغ التحصیلان عنوان کرد.

کد خبر : ۴۰۹۲۲۲