خبرگزاری کار ایران

اینستاپست؛

عارف: دولت زمینه نقش‌آفرینی بیشتر جوانان را فراهم کند/بدون میدان دادن به جوانان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم

عارف نوشت: انتظار این بود با نقش موثری که جوانان در پیروزی آقای روحانی ایفا کردند زمینه برای نقش‌آفرینی آنها بیش از گذشته فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی در اینستاگرام خود نوشت: یاد و خاطره شهدای ١٧ شهریورماه انقلاب اسلامى و ایام سالگرد رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی را گرامى مى‌داریم.

مرحوم آیت‌الله طالقانی نگاه ویژه‌ای به جوانان داشتند و به قدرت و توان جوانان باور و اعتقاد راسخی داشتند. آیت‌الله طالقانی عالمی ظلم ستیز و عدالت‌خواه بود، تحولی که آیت‌الله طالقانی در مساجد ایجاد کرد، مثال زدنی است. ایشان درب مساجد را به روی جوانان تحصیل کرده و دانشجو باز کرد. مسجد هدایت که آیت‌الله طالقانی در آن فعالیت می‌کرد، پایگاه جوانان و دانشجویان یکی از مراکز مهم هدایت جوانان و روشنفکران به حساب می‌آمد. امروز هم روحانیت باید با همین نگاه به جذب جوانان بپردازد.

اتکای انقلاب اسلامی ایران به جوانان بود و نقش آفرینی جوانان در دفاع مقدس و توسعه و پیشرفت علمی کشور مبرهن است. در دهه چهارم انقلاب جوانان باید میدان دار تحولات اساسی در کشور باشند و اگر مسئولان و نسلی اولی‌ها به جوانان میدان ندهند کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

جوانان در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ منشاء خیر شدند. انتظار این بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نقش موثری که جوانان در پیروزی آقای روحانی ایفا کردند زمینه برای نقش آفرینی آنها بیش از گذشته فراهم شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و باید در گام های بعدی جبران شود.

Untitled

کد خبر : ۴۰۹۲۱۱