خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها:‌

ترامپ در میان نظامیان و بازنشستگان ارتش،‌با اختلاف دو رقمی جلوتر است

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها،‌نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا از نامزد دموکرات در میان نظامیان این کشور با اختلاف دو رقمی جلوتر است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ «دونالد ترامپ»،‌نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا با اختلاف ۱۹ درصد از «هیلاری کلینتون»،‌نامزد دموکرات میان رای‌دهندگان نظامی و بازنشسته جلوتر است. وی توانسته تا حدود ۵۵ درصد از آراء را در مقابل ۳۶ درصد از آرا کلینتون به دست آورد.

این دو نامزد قرار است تا روز چهارشنبه هفته جاری در رابطه با آمادگی دفاعی آمریکا در برابر حوادث مختلف در مقابل نظامیان و بازنشستگان ارتش سخن بگویند.

شمار قابل توجهی از رای‌دهندگان گفته‌اند که اعتمادی به توانمندی‌های کلینتون یا ترامپ در رهبری نظامی آمریکا ندارند. البته میان کسانی که به یکی از نامزد‌ها اعتماد کرده‌اند،‌ ۵۳ درصد به ترامپ رای داده‌اند. این نظرسنجی از سوی "ان‌بی‌سی نیوز" و "سوروی مانکی" انجام گرفته است.

حدود ۴۷ درصد از رای‌دهندگان که تاکنون در ارتش آمریکا خدمت کرده بودند گفته‌اند که به توانمندی‌های ترامپ برای خدمت به عنوان فرمانده کل ارتش آمریکا اعتماد ندارند.

در میان همه رای‌دهندگان نیز ۵۹ درصد،‌به توانمندی‌های این نامزد در فرماندهی کل قوای ارتش اطمینان ندارند، در حالی که در مقابل ۳۹ درصد به این قابلیت آن‌ اعتماد می‌کنند.

هرچند ترامپ موفق شده که مجموعاً حمایت رای‌دهندگان مرتبط با ارتش را به دست آورد،‌اما کلینتون در مورد استفاده از سلاح اتمی بیشتر مورد حمایت قرار گرفته است (۴۴ درصد). البته یک چهارم آن‌ها گفته‌اند که به هیچ‌کدام از نامزد‌ها اعتماد ندارند.

کمپین کلینتون،‌همچنین در روز چهارشنبه اعلام کرد که ۹۵ درصد از ژنرال‌های بازنشسته و تقدیر شده دولت،‌ از نامزدی او دفاع کرده‌اند. این اعلام یک روز پس از آنکه گروهی متشکل از ۸۸ ژنرال بازنشسته و تقدیر شده ارتش با امضا یک نامه سرگشاده از ترامپ برای ریاست‌جمهوری این کشور حمایت کردند،‌انجام گرفته است.

دولت اوباما در رابطه با کاهش ۱۵ درصدی بودجه پنتاگون مورد انتقاد قرار گرفته است. گزارش‌ها در این زمینه بخشی از این کاهش بودجه را به کاهش نیروهای عراق و افغانستان نسبت داده‌‌ و بخشی دیگر را نیز به کاهش بودجه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در کنگره تصویب شده،‌ می‌دانند.

هرچند،‌ مزیت ترامپ در میان رای‌دهندگان نظامی چیز جدیدی نیست اما تحلیلگران بر این باورند که جهت‌گیری‌های سیاسی ارتش در دهه‌های اخیر به سمت راست بوده است.         

کد خبر : ۴۰۹۱۹۲