خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کشور؛

تقاطع غیرهمسطح قدس در قزوین به بهره برداری رسید

همزمان با سفر یک روزه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به استان قزوین، تقاطع غیرهمسطح قدس با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید .

به گزارش ایلنا ، شهردار قزوین روز پنجشنبه در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح قدس، افزود: خوشحالیم که در هفته قزوین، اجلاس بین المللی جاده ابریشم برگزار و مصوبات ارزشمندی نیز برای کشور و استان به ارمغان آورد.

مسعود نصرتی ادامه داد: با توجه به نگاه نظام، سیاست های دولت تدبیر و امید و فرمایش رهبر معظم انقلاب در سالی که به نام سال اقدام و عمل نامگذاری شد، ما با همراهی و حمایت استانداری، اعضای شورای شهر و مردم فهیم استان موفق شدیم با تمام ناملایمات موجود، گامی بزرگ در مسیر توسعه شهر برداریم.

وی ادامه داد: با همراهی و همکاری مسئولان و نیز صبر و شکیبایی شهروندان موفق شدیم طی ۶ سال ۲۰ تقاطع غیرهمسطح را در قزوین آغاز و تا امروز نیز هفدهمین تقاطع غیرهمسطح را افتتاح کنیم تا شهروندان با آرامش خاطر بیشتری در معابر شهری تردد کنند.

نصرتی با اشاره به اینکه در حال حاضر زیرساخت های اقتصادی در قزوین فراهم شده و در این راه نیز نمی توان منتظر منابع مالی دولتی بود، اضافه کرد: در ۲ هفته آینده هم هجدهمین تقاطع غیرهمسطح (خلیج فارس) به بهره برداری می رسد و ۲ تقاطع دیگر نیز در سال ۹۶ کامل خواهد شد.

شهرداری قزوین یادآور شد: تسهیل در امر عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی بلوار شهید بهشتی و خیابان فلسطین، افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار شهید بهشتی و بلوار پیامبر اعظم (ص) و دسترسی آسان شهروندان به خارج از شهر از جمله اهداف احداث تقاطع غیرهمسطح قدس به ‎شمار می رود.

نصرتی افزود: ساخت این تقاطع غیرهمسطح و سایر طرح هایی از این دست براساس انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین که در شورای عالی ترافیک وزارت کشور به تصویب رسیده در برنامه کاری این شهرداری قرار گرفته که با در نظر گرفتن نظر مشاوران، کارشناسان در جهت کاهش بارترافیکی چهارراه ولیعصر (عج) صورت گرفته است.

نصرتی با بیان اینکه براساس قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء (گروه تخصصی شهید رجایی) مدت اجرای این طرح ۲۰ ماه در نظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک موجود در مسیر و تامین رفاه حال شهروندان، طرح یاد شده ۴ ماه زودتر از موعد مقرر و با همان کیفیت منعقد شده در قرارداد، به بهره‎برداری رسید.

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح قدس دارای سه پل اصلی، جهتی و زیرگذر است، افزود: ۲ پل روگذر شمالی، جنوبی و شمالی، شرقی در این تقاطع پیش‎بینی شده که پل دوم به ارتفاع ۱۵ متر از روی پل نخست و با روش جدید سگمنتال و با رعایت استانداردهای ایمنی و ترافیکی احداث شده است.

شهردار قزوین به دلایل انتخاب روش سگمنتال در این طرح اشاره و یادآور شد: امکان موازی‎کاری و سرعت بالای اجرا، زیبایی و کیفیت به دلیل پیش‎ ساخته بودن سازه ها و به حداقل رساندن عملیات اجرایی نظیر آرماتوربندی و بتن‎ریزی در مجاورت ترافیک این معبر از جمله دلایل انتخاب این روش بوده است.

کد خبر : ۴۰۹۱۴۰