خبرگزاری کار ایران

به دنبال کشته شدن ۹ تن در دومین سالروز انقلاب مصر؛

نیروهای ارتش در شهر سوئز مستقر شدند

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۰۶

منابع پزشکی مصری گفتند که در پی درگیری شدید تظاهرکنندگان مخالف دولت و نیروهای امنیتی در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در مصر هشت تن از جمله یک نیروی پلیس در سوئز و یک تن دیگر در شهر «اسماعیلیه» جان خود را از دست دادند و ۴۵۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال درگیری شدید تظاهرکنندگان مخالف دولت مصر با نیروهای امنیتی و کشته شدن ۹ تن از جمله یک پلیس، ارتش نیروهای خود را در شهر «سوئز» مستقر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، صبح امروز - شنبه - و در پی درخواست مدیر سازمان امنیت سوئز ارتش مصر نیروهای خود را در این شهر مستقر کرد.
ارتش همچنین اطلاعیه‌های را در میان ساکنان شهر سوئز پخش کرد و به آن‌ها اطمینان داد که استقرار نیروهای ارتش اقدامی موقتی بوده و به منظور تامین امنیت آنها صورت گرفته است.
در همین حال «عادل رفعت» مدیر سازمان امنیت در شهر سوئز به تلویزیون رسمی مصر گفت که از نیروهای ارتش خواستار کمک شده تا مرحله دشواری که این كشور شاهد آن است را از سر بگذراند.
شاهدان عینی نیز گفتند که ارتش به دنبال حمله معترضان به ساختمان‌های دولتی در سراسر کشور، زره‌پوش‌های خود را برای حمایت از این ساختمان‌ها در سوئز مستقر کرده است.
این در حالی است که منابع پزشکی مصری گفتند که در پی درگیری شدید تظاهرکنندگان مخالف دولت و نیروهای امنیتی در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در مصر هشت تن از جمله یک نیروی پلیس در سوئز و یک تن دیگر نیز در شهر «اسماعیلیه» جان خود را از دست داده و ۴۵۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.
خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر نیز اعلام کرد که درگیری مخالفان دولت و نیروهای پلیس در ۱۲ استان به وقوع پیوسته است كه این استان‌ها عبارتند از: «قاهره»، «اسکندریه»، «البحیره»، «الاقصر»، «کفر شیخ»، «اسماعیلیه»، «الغربیه»، «الشرقیه»، «سوئز»، «المنیا»، «دمیاط» و «الدقهلیه».
در همین حال «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت در پیگرد مجرمان و تحویل آن‌ها به عدالت تسامح به خرج نمی‌دهد، در عین حال برای تامین امنیت تظاهرات مسالمت‌آمیز تلاش خواهد كرد.
مرسی در این بیانیه از همه مردم مصر خواست به اصول انقلاب مصر در آزادی بیان و مقابله با خشونت پایبند باشند.
بنا بر این گزارش، در پی تظاهرات گسترده مخالفان دولت مصر، درگیری خیابانی در شهرهای قاهره، اسکندریه، سوئز و «پورت سعید» به وقوع پیوست و معترضان دو ساختمان دولتی را به آتش کشیده و یکی از ساختمان‌های حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین نیز به آتش کشیده شد. همچنین به دنبال انتشار اخبار کشته شدن معترضان در سوئز، قاهره نیز به خشونت کشیده شد و معترضان با سنگ و بمب‌های آتش‌زا با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک آور و گلوله‌های تفنگ‌های شکاری استفاده کرد. علاوه بر آن این خشونت‌ها به شهرهای دیگر نیز کشیده شد و مخالفان دولت در برابر ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های حزب آزادی و عدالت درگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز