خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر عامل دو گروه خودروسازی سایپا و چانگان برگزار شد:

آیین ورود به بازار خودروی cs35

مراسم ورود به بازار خودرو جدید چانگانcs35 با حضور مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و مدیران ارشد گروه چانگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایپا نیوز، مهدی جمالی در آیین ورود به بازار خودروی سی اس 35 در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات مناسبی با خودروسازان خارجی در دستور کار است که بر اساس آن مذاکره با سیتروئن قطعی شده است.

وی ادامه داد: با شرکت رنو همکاری های مشترکی داریم و برای توسعه کار مذاکراتی در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس آن یک برنامه کسب و کار(Business Plan) تعریف می شود.البته این برنامه هنوز اعلام نشده و محصولاتی که قرار است به طور مشترک تولید شوند، نیز مشخص نیست.

وی در ارتباط با همکاری های بین المللی این شرکت و همکاری مشترک با خودروسازان چینی نیز گفت: برنامه سایپا این است که تا سال 2024 ظرفیت تولید خود را به 1.5 میلیون دستگاه در سال برساند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: بر این اساس 50 درصد محصولات به طور کامل داخلی خواهند بود و شرکت های همکار خارجی در مجموع 50 درصد محصول را به صورت همکاری مشترک (joint venture) انجام خواهند داد.

جمالی افزود: هر کدام از این شرکت ها که به تعهدات صادراتی و داخلی سازی بیشتر توجه داشته باشند، همکاری سایپا با آنها عمیق تر خواهد بود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تداوم مذاکرات با خودروسازان خارجی گفت: مذاکرات با شرکت های نیسان و کیا در حال انجام است که مذاکره با کیا هفته آینده به صورت رسمی آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته فقط محصولات چینی با کیفیت در گروه سایپا تولید خواهد شد و هر سال محصولات جدید و با کیفیت برند های معتبر اروپایی به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: هر یک از سرمایه گذاران که بتوانند منافع بیشتر شرکت سایپا و صنعت خودرو سازی ایران را فراهم کنند مد نظرجهت سرمایه گذاری خواهند بود به همین خاطر برای ما طرف چینی یا کشورهای دیگر تفاوتی وجود ندارد.

جمالی اظهار کرد: سایپا به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ کشور در نظر دارد که به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل شود و از این رو باید تمام خواسته مشتریان در گروه های متفاوت اعم از خدماتی همچون قیمت،‌کیفیت، و خدمات پس از فروش را فراهم کند.

وی در خصوص صادرات محصولات سایپا گفت: بازارهای اطراف کشور نیازمند کالاهای ارزان قیمت هستند که برای تصاحب بازارهای این کشورها خودروهایی متناسب با آنها باید تولید و صادر شود.

مدیر عامل سایپا در خصوص برنامه های این شرکت در آینده گفت: برنامه ریزی‌ها به این صورت است که سالیانه یک محصول جدید داخلی به بازار معرفی و عرضه شود و به همین خاطر پلتفرم مناسبی در گروه طراحی شده است و امیدواریم بتوانیم بر اساس برنامه ریزهای مالی و طراحی، این کار را با موفقیت به پایان برسانیم.

جمالی در خصوص میزان تولید خودروی چانگان cs35 گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها امسال 5 هزار و 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که این روند برای سال آینده به 15 هزار دستگاه افزایش می‌یابد و پس از آن تولید به 20 هزار دستگاه در سال می‌رسد.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاران خارجی گفت: مذاکرات با شرکت سیتروئن قطعی شده و همچنین با شرکت چانگان مذاکرات ادامه دارد از سوی دیگر مذاکراتی با شرکت‌های رنو، نیسان و کیا در دستور کار قرار گرفته است  و مذاکرات با شرکت کیا هفته آینده به صورت رسمی آغاز خواهد شد

جمالی افزود: قرارداد سیتروئن با موفقیت انجام شد و قراردادهای خوبی در پیش داریم که اینها می تواند بازار خوبی برای سایپا در آینده رقم بزنم.

مدیر عامل سایپا با اشاره به رونمایی از دو مدل خودروی رنو و همچنین خودروی  CS35، گفت: تا پایان سال یک محصول جدید با طراحی سایپا به بازار عرضه می کنیم و ساینا را نیز قبل از پایان سال در مدل دنده اتوماتیک به بازار عرضه  خواهیم کرد.

در این مراسم فریبرز شهباز مدیر عامل شرکت سایپا کاشان که خودروی CS35 در این سایت تولید می شود، گفت: این شرکت در سال 1389 تاسیس شد و هم اکنون خودروهای سایپا 111، CS35، ساینا و تیبا را تولید می کند.

شهباز با بیان اینکه در سایپا کاشان تاکنون 630 هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه شده است افزود: شرکت چانگان شریک تجاری شرکت های فورد، سیتروئن و مزدا است و 25 محصول را در 27 سایت خود تولید می کند.

وی عمق ساخت داخل کنونی این خودرو را 14 درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، ساخت داخل این خودرو تا پایان امسال به 21 درصد و سال بعد (1396) به 40 درصد می رسد.

همچنین یوآن مینجو(Yuan Mingxue) قائم مقام شرکت خودروسازی چانگان (Vice President Of Changan Otomobil co) که در این مراسم حضور داشت، بازار کشورهای اطراف ایران را یکی از اهداف حضور خود در ایران عنوان کرد.

وی افزود: شرکت چانگان در سال 1862 میلادی تاسیس شد و 33 سال تجربه خودروسازی دارد.

مینجو گفت: چانگان با تولید و فروش 10 میلیون دستگاه خودرو در سال، یکی از بزرگترین برندهای خودروسازی در چین به شمار می آید. و این شرکت در چهار شهر چین سایت تولیدی دارد و علاوه بر این، در کشورهای ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا نیز حضور دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها، سایپا کاشان تاکنون یک هزار دستگاه خودرو CS35 را پیش فروش کرده است که این، نشان دهنده اقبال مصرف کنندگان از این خودرو است.

گفتنی است، خودروی کراس اور CS35 محصول همکاری مشترک گروه خودروسازی سایپا و خودروسازی چانگان چین است که در سایت سایپا کاشان تولید می شود.

این خودرو دارای موتور چهار سیلندر خطی، با حجم 1600 سی.سی و حداکثر قدرت 123 اسب بخار است؛ مصرف سوخت این خودرو در مدل های دستی 6.6 و در مدل های اتوماتیک 7 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.

 

کد خبر : ۴۰۸۹۶۹