خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

زنی روزانه 50 گرم شیره مصرف می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۹۱۲

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز پدیده شوم اعتیاد به صورت مرموزانه‌ای ستون خانواده را هدف گرفته و حتی بر نوزادی که متولد نشده نیز تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار علی مویدی در آیین افتتاح اولین مرکز اقامتی مدل طبی زنان و زنان باردار مصرف‌کننده مواد مخدر با بیان اینکه حضور ما در این فضا موید وجود پدیده مواد مخدر است، گفت: اولین چیزی که مواد مخدر از انسان سلب می‌کند، امنیت و سلامت است.

وی ادامه داد: در گذشته افراد مصرف‌کننده مواد مخدر پنهانی این عمل را انجام می‌دادند که معمولاً ‌این مصرف توسط مردان صورت می‌گرفت، اما امروز این پدیده شوم توانسته به صورت هدفمندانه و مرموزانه سنگرهای حیات بشریت را از انسان بگیرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز طبی برای زنان و نوزدان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد؛ اگر روزی شاهد مصرف تفننی مواد مخدر توسط یک مرد بودیم امروز بر اثر غفلت‌ها مصرف از حالت انفرادی خارج شده و به خانواده و حیات اجتماعی رسیده است. امروز ستون خانواده هدف قرار گرفته و حتی بر نوزادی که هنوز متولد نشده نیز تاثیر گذاشته است.

مویدی با تاکید بر اینکه باید از این آسیب پیشگیری کنیم تا به محور اصلی خانواده یعنی زن و کودک سرایت نکند اظهار کرد: امروز با تهدید پیچیده، مخوف، سریع و با یک لعاب فریبنده و هدفمند مواجهیم و با افرادی که به دلیل غفلت و عدم‌ آگاهی مبتلا به بیماری همچون اعتیاد شدند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ملاقاتش با زنی که در طول روز 50 گرم شیره مصرف می‌کرده، گفت: یعنی این فرد از صبح تا شب تنها به استفاده از این ماده می‌پرداخته و حالا امروز شما می‌خواهید در این مرکز چنین افرادی را مداوا کنید و به زنان باردار کمک کنید که هم خود و هم نوزادشان از این آسیب رها شوند.

مویدی با بیان اینکه روزی اولویت ما مبارزه با عرضه مواد مخدر بود گفت: اما امروز گام اول ما صیانت از زنان و نوزادان است. امروز مسئولان بر این امر تاکید دارند و زمان آن است که انرژی و منابع مالی ما صرف اصل صیانت از خانواده، زنان و نوزادان شود که در این زمینه ساختارهای خوبی تعریف شده است.

رئیس پلیس سابق مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه منابع خوبی برای درمان زنان اختصاص داده شده است، عنوان کرد: زنان به دلیل شرایط روحی و وضعیت فیزیکی خاص خود آسیب‌پذیری بیشتری دارند، اما متاسفانه شاهد رشد اعتیاد در میان آنان هستیم که متاثر از شرایط محیطی است.

وی با بیان اینکه مواد صنعتی برای زنان جاذبه ایجاد کرده است، اضافه کرد: آپارتمان نشینی، عدم توجه به تفریح و عدم توجه به نشاط باعث رشد اعتیاد در میان زنان شده است. آنچنان که مصرف روزانه 50 گرم شیره توسط یک زن زنگ هشدار برای ما است.

مویدی با بیان اینکه ستاد معتقد به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و تمرکز در امر پیشگیری و نهادینه کردن آن در سطوح اجتماع و فعال کردن گروه های مرجع مانند سمن‌ها است، بیان کرد: این گروه‌ها می‌توانند به تلاش مضاعف دولت ملحق شوند و با اتفاق و همکاری یکدیگر صحنه‌های زیبایی را در سطح اجتماع خلق کنند، زیرا باید ازظرفیت ارزشمند سمن‌ها به ویژه در بحث درمان استفاده کرد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه امروز بیش از 200 نهاد مردمی ما را در بحث درمان یاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده و نقش حاکمیتی خود را مضاعف نکنیم نتیجه خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به دست نخواهیم آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز