خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیط قطار نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۸۵۷

سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن با بیان اینکه شرکت‌های ریلی درخواست افزایش قیمت بلیط قطار را نداده‌اند گفت: برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیط در دستور کار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد تقی‌ زاده صبح امروز در نشست خبری دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه با بیان اینکه شرکت‌های ریلی هنوز پیشنهاد افزایش قیمت بلیط‌ قطار را نداشته‌اند گفت: هنوز برنامه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بلیط قطار در دستور کار نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های راه‌آهن برای رقابتی کردن قیمت بلیط قطار و هواپیما گفت: در همه جای دنیا سیستم مدیریت تقاضای سفر را برای رقابتی کردن قیمت بلیط انواع شقوق حمل و نقل پیاده‌سازی می‌کنند.

سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن همچنین گفت: در مترو از روشی استفاده می‌کنند که کسانی که کثیرالسفر هستند بتوانند بلیط‌های ارزان‌قیمت‌تری را پیدا کنند و معتقدند این روش را در راه‌آهن هم می‌توان پیاده‌سازی کرد.

تقی‌زاده افزود: می‌توان روشی اتخاذ کرد که کسانی که از سیستم حمل و نقل ریلی استفاده بیشتری دارند هزینه کمتری را بپردازند.

وی همچنین با اشاره به همکاری شهرداری تهران برای ایجاد دسترسی راحت‌تر به ایستگاه راه‌آهن تهران از طریق مترو گفت:‌ ایستگاه خط سه مترو از ایستگاه راه‌آهن تهران فاصله قابل توجهی داشت که با همکاری شهرداری تهران توانستیم این ایستگاه مترو را به ایستگاه راه‌آهن نزدیک‌تر کنیم.

وی افزود: برنامه ما این است که مسافران بتوانند از زیر زمین در ایستگاه مترو به سکوهای راه‌آهن دسترسی داشته باشند و برای ورود به ایستگاه راه‌آهن دیگر به سطح زمین نیایند.

تقی‌زاده همچنین ادامه داد: برای جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران به همکاری شهرداری نیاز داریم و از آنجایی که قطار سریع‌السیر تهران – مشهد در حال ساخت است بنابراین از این ایستگاه فعلی نمی‌توان به این خط دسترسی داشت.

سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن افزود: بنابراین از شهرداری می خواهیم برای تعیین ایستگاه دوم راه‌آهن در شهر تهران کمک کند که این کمک می‌تواند مالی هم باشد.

تقی‌زاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که ساعت حرکت اتوبوس‌های درون شهری را هم با ساعت حرکت قطارها هماهنگ کنیم تا مردم دسترسی راحت‌تری به ایستگاه راه‌آهن داشته باشند.

سرپرست معاونت مسافری راه آهن درباره دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه گفت: این همایش به همت وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پنجم و ششم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی درباره محورهای اصلی این همایش گفت: مبانی نظیری شهرسازی نوین، توجه به محیط زیست، توسعه اقتصادی، ارتقای کیفیت زندگی از جمله محورهای همایش شهرسازی ریل‌پایه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز