خبرگزاری کار ایران

العبادی: سفیر سعودی در امور عراق دخالت می‌کرد

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد، سفیر عربستان سعودی، که بغداد تغییر آن را خواستار شده است، در امور داخلی عراق دخالت و با اظهارنظرهایی نامناسب، روابط دیپلماتیک را مختل می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق طی کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: «ثامر السبهان» سفیر عربستان سعودی در امور عراق دخالت و اظهارنظرهای «نامناسبی» می‌کرد. ولی به‌رغم اختلافاتی که وجود دارد، ما خواهان همکاری دیپلماتیک با عربستان سعودی هستیم.

العبادی افزود: اظهارنظرهای سفیر سعودی، نامناسب و توهین‌آمیز علیه عراق بود و این امر، یک نقض در فعالیت دیپلماتیک محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد که از طریق رسانه‌ها مطلع شده که وزارت خارجه کشورش از عربستان سعودی درخواست تغییر سفیر را کرده است.

وزارت خارجه عراق در ۲۸ آگوست از دولت عربستان خواست «ثامر السبهان» سفیر خود در بغداد را تغییر دهد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه به موضوع مشارکت «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در نبردهای ضد داعش اشاره کرد و متذکر شد، الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی «موصل» مشارکت خواهد کرد.

العبادی با بیان این‌که «هدف ما از آزادی و ورود به موصل تنها آزادی زمین نیست، بلکه نجات مردم استان نینواست»، گفت: عملیات موصل نیازمند دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای آینده موصل است.

کد خبر : ۴۰۸۷۲۷