خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نماینده پارلمان فرانسه:

تروریزم خوب شوخی امنیتی است

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر ضرورت تحکیم همکاری‌های پارلمانی ایران و فرانسه، گفت: مناسبات پارلمانی دو کشور می‌تواند عامل پویایی و تحرک همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها باشد.

به گزارش ایلنا، ژرار بابت، نماینده پارلمان فرانسه و عضو گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت وگو کرد که در این نشست آخرین مناسبات و همکاری‌های پارلمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ژرار بابت مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریزم و نیز حل سیاسی بحران‌های منطقه‌یی را نشانگر نگاه واقع‌بینانه ایران به تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی دانست و از نقش کشورمان در کمک موثر به تروریزم قدردانی کرد.

نماینده پارلمان فرانسه در ادامه با تاکید بر اهمیت روابط پارلمانی دو کشور به سفر رییس مجلس ملی فرانسه به تهران اشاره کرد و گفت: همکاری های دو کشوردر عرصه های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی رو به رشد و گسترش می باشد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحکیم همکاری‌های پارلمانی گفت: مناسبات پارلمانی دو کشور می‌تواند عامل پویایی و تحرک همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها باشد.

او با انتقاد از خوب و بد خواندن تروریسم گفت: تروریزم همه را هدف قرار داده است و تروریزم خوب وجود خارجی ندارد و این یک واژه شوخی امنیتی است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در این دیدار هم‌چنین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات لیبی، عراق، یمن، و بحرین را تبیین کرد.

کد خبر : ۴۰۸۷۰۹