خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده

توجه به زنان و دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۵۶۵

در جامعه ما همواره قشر روحانیت مورد تکریم مردم بوده است و از این روی توصیه های شما مورد توجه و عمل ما قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، فهیمه فرهمند پور ، در دیدار با آیت الله  نورالله طبرسی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله ذیحجه ،اظهار داشت: با توجه به برنامه های کاری، در سفرهایی که به استانهای مختلف دارم  در بدو ورود به هر استانی با نماینده ولی فقیه آن استان دیدار می کنیم .

وی افزود: در جامعه ما  همواره قشر روحانیت مورد تکریم مردم بوده است و از این روی توصیه های شما مورد توجه و عمل ما قرار می گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به وجود برخی آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: برخی از این مشکلات ناشی از کم توجهی به بحث خانواده ها است و در عین حال این معضل در خانواده ها مذهبی هم دیده می شود.
 
فرهمند پور، با بیان اینکه روحانیت هر استانی نگاه ویژه ای به توصیه های  نماینده ولی فقیه استان دارند ، عنوان کرد: درخواست ما این است که مبلغین و جامعه روحانیت در زمینه اهمیت توجه مردان به همسران و دختران برای مردم روشنگری کنند .
 
وی ادامه داد: بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) مردانی که حرمت زنان را نگه می دارند کریم هستند و مردانی که بر زنان حرمت نگه نمی دارند لئامت خود را می رسانند.
 
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده،  ضمن بیان نقش موثر زنان در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده، بر لزوم حفظ کرامت زنان، توجه به شرایط عاطفی زنان در خانواده توسط مردان تاکید کرد.
 
فرهمند پور، با بیان اینکه  توجه به زنان و دختران در خانواده در کاهش  و جلوگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی  نقش موثر دارد ،ابراز داشت:  اعتقاد ما این است که هیچ قشری به اندازه جامعه روحانیت نمی تواند در ترویج  حجاب و عفاف  و آموزش مبانی خانواده نقش موثر ایفاء کند.
 
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده،  در ادامه اظهار کرد: همه مدیران دولتی، رسانه ها جمعی، رادیو و تلویزیون و نظام آموزشی باید تلاش کنیم جامعه را به سمت اخلاق و ایمان سوق دهیم.
 
فرهمند پور، افزود: اخلاق مداری باید در مساجد، تکایا و جلسات مذهبی  ترویج شود.
 
وی، با اشاره در پیش بودن ماه محرم الحرام و برگزاری مراسم های عزاداری سالار شهیدان کربلا، گفت: این ایام بهترین فرصتی است که می توان در کنار عزاداری و بزرگداشت قیام عاشورا، به موضوع تحکیم بنیان خانواده  و نقش موثری که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد پرداخته شود. .
 
وی افزود: اطمینان داریم که اگر جامعه روحانیت در کنار فرصت های دیگر مانند رسانه و فرهنگ   قرار بگیرد، در تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز