خبرگزاری کار ایران

کلینتون روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید شواهد موثقی از تلاش روسیه برای دخالت در این انتخابات وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس۲۴، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد، شواهد موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه در حمله سایبری به حزب دموکرات دست دارد و این وضعیت می‌تواند بر روند انتخابات تاثیر بگذارد.

کلینتون افزود، این نقش‌آفرینی روسیه «نگرانی‌های شدیدی را نسبت به در روند انتخابات» به وجود آورده است که می‌توان آن را «تهدیدی از سوی یک قدرت متخاصم خارجی» ارزیابی کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا تصریح کرد، ما این تهدیدها و حملات را جدی می‌گیریم، لذا بایستی تلاش‌ها برای حفاظت از سیستم انتخاباتی‌مان در همه سطوح را افزایش دهیم. ما تأکید می‌کنیم که به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهیم در تصمیم مردم آمریکا مداخله کند.

پیش از این، وب‌سایت افشاگر و«یکی‌لیکس» هزاران ایمیل هک‌شده سرورهای کنوانسیون ملی حزب دموکرات را افشا کرد که براساس آن، برخی مقام‌های این حزب در جهت حمایت از کلینتون و تضعیف جایگاه «برنی سندرز» رقیب کلینتون در میان دموکرات‌ها تحرکاتی انجام می‌دادند.

کد خبر : ۴۰۸۴۵۷