خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبرداد:

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۴۴۶

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از برگزاری طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام بازگشایی مدارس از ۱5 شهریور تا ۱۰ مهرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،به نقل از  روابط عمومی ؛محمد محمدپور عمران با اعلام این خبر اظهارداشت: با عنایت به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای خرید نوشت افزار و به منظور اعمال نظارت های پیشگیرانه و جلوگیری  از سوء استفاده‌های احتمالی عرضه کنندگان و رویکرد حمایت ازتولیدات داخلی ، طرح نظارتی ویژه نوشت افزار از ۱5 شهریور تا ۱۰ مهرماه اجرا می شود.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای قوانین و مقررات استاندارد، حمایت از حقوق مصرف کنندگان،تعزیرات حکومتی و نظام صنفی، با هماهنگی و مشارکت مراجع ذیربط شهرستان از جمله اداره استاندارد شهرستان  ، اتحادیه صنفی مربوطه در قالب گشت های مشترک و مستقل صورت می پذیرد.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت اقدامات کنترلی را دردو بخش نظارت برتامین و فروش بیان داشت وگفت: دربخش نظارت برتامین شناسائی و بررسی عملکرد واحدهای اصلی و عمده تولید و واردات اقلام لوازم التحریر،کنترل درج قیمت مصرف کننده انواع دفاتر تولیدی و نوشت افزار، بررسی نمونه دفاتر وارداتی به منظور رعایت کیفیت و انطباق با تعداد اوراق مندرج بر روی آن ،کنترل درج مشخصات و یا برند واحد تولیدی در پشت جلد دفاتر و نظارت بر صدور و ارایه فاکتور معتبر توسط واحدهای تامین کننده نوشت افزار(دفاتردانش آموزی، خودکار، مداد و.....) می باشد.

همچنین  وی در بخش نظارت برفروش بر استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه ها و بخش خصوصی در ایام اجرای طرحهای نظارتی ویژه، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید و جلوگیری از فعالیت واحدهای مذکور، نظارت و کنترل حراج های فصلی و تخفیفات اعمالی توسط عرضه کنندگان و غرفه داران مطابق با قانون و مقررات نظام صنفی ، ممانعت از توزیع اجباری سایر اقلام نوشت افزار به همراه دفاتر دانش آموزی، رعایت قیمت مصرف کننده دفاتر وجلوگیری ازعرضه انواع اقلام نوشت افزارتقلبی وغیراستاندارد وارداتی وبرخورد قانونی باکالاهای قاچاق درسطح بازار تاکید کرد..

او در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را سریعا از طریق سامانه ارتباطی 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی اقدام لازم صورت گیرد..

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز