خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده در دیدار با هیات آلمانی :

لزوم استفاده از صنایع کوچک و متوسط برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری 2 کشور

برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی بین ایران و آلمان باید علاوه بر امضای تفاهم نامه بین شرکت های بزرگ از توانمندی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و کوچک نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، وزیر صنعت،معدن و تجارت در دیدار با خانم ایلزه آیگنر قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالت باواریا آلمان با تاکید بر علاقمندی ایران برای توسعه همکاری با دولت آلمان و این ایالت گفت: تفاهم نامه‌های مهمی با برخی شرکت های معتبر آلمانی به ویژه در بخش خودرو امضا شده و امیدواریم به زودی اجرا شود.

وی با بیان اینکه همکاری های اقتصادی و صنعتی دو طرف با امضای قراردادهای جدید و شناسایی ظرفیت های دو طرف رو به گسترش است افزود: روابط بانکی دو کشور هنوز عادی نشده است و انتظار داریم با تلاش دولت آلمان همکاری ها ی بین بانکی دو کشور نیز به روند عادی بازگردد.

محمدرضا نعمت زاده بر لزوم اجرایی شدن توافق دو طرف در بخش بیمه های صادراتی تاکید و تصریح کرد: پس از برجام سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور ارتقا یافت  به طوری که در یکی از این سرمایه گذاری‌های مشترک در روزهای اخیر کارخانه تولید شیرآلات هوشمند و کنترلی با مشارکت ایران ، ایتالیا و آلمان افتتاح شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به جایگاه مهم ایران در منطقه و روابط خوب با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: دولت ، ایالت‌ها و تجار آلمانی برای دسترسی به بازار 400 میلیونی منطقه از ایران به عنوان پل ارتباطی استفاده کنند.

قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالت باواریا هم در این نشست گفت: سفر مجددمان پس از 7 ماه و حضور دوباره در ایران با هیات کامل، نشان دهنده تلاش ما برای کسب اعتماد و گسترش همکاری‌های دو جانبه است.

ایلزه آیگنر از پیشنهاد نعمت زاده مبنی بر استفاده از ظرفیت های شرکت ها و واحد های تولیدی و صنعتی  کوچک ، استقبال کرد و گفت: برای رفع کامل موانع بین بانکی هم در تلاش هستیم و امیدواریم روابط بین بانکی 2 کشور به زودی به شرایط عادی بازگردد.

وی به بازگشایی دفتر اقتصاد و صنعت این ایالت در تهران برای گسترش همکاری ها اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این دفتر برای سرمایه گذاری درازمدت در بازار برنامه ریزی کردیم.

وزیر اقتصاد ، رسانه و فناوری ایالات باواریا از مذاکره و گفتگو با استاندار کرمان و امضای تفاهم نامه همکاری با این استان خبر داد و افزود: دراین سفر تعدادی از نمایندگان بانک های ایالت باوریا حضور دارند و ما با آنها برای سرمایه گذاری دراستان های مختلف ایران در حال مذاکره هستیم.

وی از مذاکره با  با بانک های پارسیان، سینا و خاومیانه خبر داد و گفت: برای افتتاح نمایندگی های این بانک‌ها در ایالات باواریا تلاش خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۴۰۸۴۱۳