خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک روسای مجالس ایران و فرانسه:

بارتلون: سفر به تهران باعث برداشته شدن موانع بانکی می‌شود

رئیس مجلس گفت: در دیدار با رئیس مجلس ملی فرانسه نگاهی به مسائل منطقه‌ای از جمله مسائل مربوط به لبنان داشتیم و امیدوارم سفر آقای بارتلون به ایران سفر موفقی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در نشست مطبوعاتی مشترک با کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه ضمن خیر مقدم به وی و هیات همراهش گفت: فکر می‌کنم این سفر نقطه برجسته در روابط پارلمانی خواهد بود.

 گفت: در این دیدار نگاهی به مسائل منطقه‌ای از جمله مسائل مربوط به لبنان داشتیم و امیدوارم سفر آقای بارتلون به ایران سفر موفقی باشد.

 در ادامه ادامه کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه با تشکر از مهمان‌نوازی مسدولان ایران عنوان کرد: تشکر می‌کنم از دعوتی که از من داشتید. هیات همراه من شامل رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه و از کمیسیون دفاع و سیاست خارجی هستند.

 وی افزود: از ابراز همدردی ایران به دنبال سوء قصد تروریستی به شهر نیس تشکر می‌کنم. این حادثه باعث شد سفر من به ایران به تعویق بیفتد. در واقع این‌گونه مسافرت‌ها به نمایندگان مردم فرصت می‌دهند که با هم تبادل نظر داشته باشند. روابط پارلمانی به امکان اینکه روابط دو دولت کامل شود، کمک می‌کند.

بارتلون خاطرنشان کرد: در زمینه روابط پارلمانی در کشور، مجلس ملی فرانسه به حفظ روابط تاکید داشت و پس از توافق وین، رییس کمیسیون سیاست خارجی سفری به ایران داشتند.

او ادامه داد: بعد از اجرای توافق‌نامه وین، اینگونه سفرها همچون سفر خانم رویال به ارتقای روابط بین دو کشور کمک می‌کند. خوشحالم از دیدار با آقای لاریجانی؛ این دیدار کمک کرد مبادلاتی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

رییس مجلس فرانسه تصریح کرد: این دیدار پس از توافق وین، به برداشته شدن موانع بانکی می‌انجامد و در نهایت همه این این‌ها به توسعه روابط ایران و فرانسه منجر می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۴۰۲