خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس بنیاد شهید به مناسبت سالروز قیام هفدهم شهریور

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی به مناسبت سالروز قیام هفدهم شهریور تأکید کرد: هرگز مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های مردان و زنانی که در مقابل گلوله‌ها سینه سپر ساختند و از خون و جان خویش گذشتند، از یاد نخواهد رفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی به این شرح است:

«هفدهم شهریور سال 1357 یکی از خونبارترین روزهای تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است؛ روزی که زمین رنگ خون گرفت و آسمان عدالت سیاه پوشید.

جمعه‌ای سیاه که در آن دژخیمان نظام پهلوی مردم آزادی‌خواه این سرزمین را که جز مشت گره شده سلاحی نداشتند به خاک و خون کشیدند و از کشته، پشته ساختند؛ غافل از آن که خون جوشان این شهیدان هرگز از خروش نخواهد ایستاد تا طومار نظام ستم‌شاهی را در هم پیچیده و زمستان طولانی ستم را با بهار آزادی لاله‌زار سازد.

امروز سی و هشت سال از آن روز خونبار می‌گذرد اما هرگز مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های مردان و زنانی که در مقابل گلوله‌ها سینه سپر ساختند و از خون و جان خویش گذشتند فراموش نشده و هرگز و برای همیشه تاریخ از یاد نخواهد رفت؛ چرا که آرامش امروز این سرزمین حاصل خون آن عزیزان و هزاران هزار شهید و ایثارگر دیگری است که در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، بی هیچ هراس هر آنچه داشتند ایثار کردند تا از میهن و آرمان‌های خود حراست کنند.

به احترام خون شهیدان گلگون کفن هفدهم شهریور سال 1357 و به احترام تمامی شهیدان، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های گرانقدرشان سر تعظیم فرود آورده و یاد، نام و آرمان مقدسشان را گرامی می‌داریم.

باشد تا در تمام فرداهای این سرزمین به برکت خون این شهیدان و از جان گذشتگی ایثارگران سربلندی، امنیت و آرامش خاک پاک  ایران اسلامی حفظ شده و استمرار یابد. ان شاءالله»

کد خبر : ۴۰۸۳۸۲