خبرگزاری کار ایران

رییس موزه هنرهای معاصر:

جشنواره هنر به دنبال توسعه اقتصاد هنر است

رییس موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه یکی از خصوصیات جشنواره هنر این است که داوران آن گالری‌داران هستند، گفت: در این جشنواره با ارائه آثار هنرمندان برای فروش، به اقتصاد هنر و رشد،‌ توسعه و تعالی هنر کمک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید مولانوروزی در جشنواره هنر که عصر امروز در موزه هنرهای معاصر با حضور علی جنتی برگزارشد، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موزه هنرهای معاصر در دولت یازدهم ورود بخش خصوصی به حوزه هنر است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی و سلایق متفاوت در حوزه هنر ما در دولت بخشی از کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

او ادامه داد: به دلیل حضور قابل توجه جوانان و همچنین پیشکسوتان این حوزه ضروری است جشنواره‌هایی با رویکردها و اهداف مختلفی وجود داشته باشد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی با اشاره به برگزاری بیش از سی جشنواره در بخش خصوصی گفت: جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره دامون فر و صلح و ... در بخش خصوصی برگزار شده دولت نیز سعی دارد این بخش را برای برگزاری هرچه بیشتر جشنواره‌ها تا جایی که می‌تواند حمایت کند.

ملانوروزی ادامه داد: جشنواره هنر اگرچه در گام اول است و ممکن است ضعف‌هایی نیز داشته باشد اما قطعا با تلاش برگزارکنندگان خود در سال‌های آینده کیفیت این جشنواره روز به روز بالاتر رود.

او با بیان اینکه هر جشنواره‌ای با هدفی خاص برگزار می‌شود، گفت: یکی از خصوصیات جشنواره هنر این است که داوران آن گالری‌داران هستند. ما در برنامه‌هایی که در موزه اجرا می‌کنیم بیشتر به دنبال نقد هنر هستیم اما این جشنواره‌ها می‌تواند پل ارتباطی مردم با هنرمندان بوده و ارتباط بهتری با بین مخاطبان و هنرمندان ایجاد کند از دیگر دستاوردهای این جشنواره ارائه آثار هنرمندان برای فروش و به اقتصاد هنر و رشد،‌ توسعه و تعالی هنر کمک کند.

در ادامه نیز کسری علیها موسس سایت جشنواره هنر با بیان اینکه در طول یک‌ماه و نیم گذشته ارتباط نزدیک‌تری بین دبیرخانه، شرکت‌کنندگان، گالری‌داران و خبرنگاران برقرار شده، گفت: حمایت‌های مجموعه موزه هنرهای معاصر و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای این جشنواره به ما کمک بسیاری کرده است.

او گفت: نخستین دوره جنشواره هنر توانست به صورت قابل قبولی در سراسر ایران دیده شود و مورد استقبال جوانان قرار گیرد.

محمدرضا محمدشاه دبیر جشنواره هنر نیز با بیان اینکه 380 شرکت‌کننده در این جشنواره شرکت کردند و هر کدام سه اثر نیز ارائه کردند، گفت: ما خوشحالیم که نیم میلیون نفر از سایت ما بازدید کردند و حدود 200 هزار نفر نیز به آثار رای داده و آن را ثبت کرده‌اند.

او با اشاره به همکاری گالری‌های سیحون، 26 و زیرزمین دستان با این جشنواره ادامه داد: معیار جشنواره و اعتبارسنجی ما براساس هنر معاصر و مدرن بود و هدف ما این است که این هنر روی دیوارهای گالری جا داده شود.

دبیر جشنواره هنر با بیان اینکه پلان این جشنواره 5 ساله بسته شده؛ اظهار کرد: در دوره‌های بعدی فیلدهای مختلف هنرهای تجسمی مانند گرافیک و مجسمه‌سازی نیز ارائه خواهد شد و هدف ما کشف استعدادها و نخبه‌های هنرهای تجسمی است همچنین تعامل هنرمندان با یکدیگر و گالری‌داران و امکان فروش و نمایش آثار در سطح بین‌المللی است.

در پایان این مراسم به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا شد.

کد خبر : ۴۰۸۲۸۳