خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد نیروگاههای حرارتی باعث رقابتی شدن قیمت زغال سنگ خواهد شد

معاون وزیر کار گفت: با توجه به حجم عظیم معادن زغال سنگ که در اینجاست باید به فکر ایجاد نیروگاه های حرارتی باشیم که بتواند سوخت خود را از معادن زغال سنگ تهیه کند و ما قیمت زغال سنگ را رقابتی کنیم و هر ساله قیمت آن را بالا ببریم.

به گزارش ایلنا، سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در حاشیه بازدید از معادن پروده طبس  شامل کارخانه فرآوری زغال سنگ ممرراد کو ( پیمانکاری مانا)، نگین، معدن جو و کک طبس گفت: با توجه به حجم عظیم معادن زغال سنگ که در اینجاست باید به فکر ایجاد نیروگاه های حرارتی باشیم که بتواند سوخت خود را از معادن زغال سنگ تهیه کند و ما قیمت زغال سنگ را رقابتی کنیم و هر ساله قیمت آن را بالا ببریم.

هفده تن ایجاد زیرساخت ها و نیروگاه هایی که از زغال سنگ به عنوان انرژی استفاده می کنند را مقدمه رقابتی کردن قیمت زغال سنگ عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم در آینده قیمت را رقابتی کنیم هزینه تولید در معادن به قدری بالا خواهد رفت که استخراج از معادن و پرداخت حقوق و دستمزد مشکل خواهد شد و معادن را دچار مشکلات جدی و به تعطیلی خواهد کشاند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اشتغالی که مایه حیات استان است با مشکل مواجه خواهد شد، چرا که این استان را نباید تنها بعد اقتصادی آن را در نظر داشت بلکه بعد امنیتی و فرهنگی و ایجاد نشاط و شادمانی در فضای کویری بسیار مهم است و از لحاظ معیشتی باید در جهت توسعه اشتغال و افزایش سطح دستمزد و جذب نیروهای بومی تلاش کرد.

وی جذب نیروهای بومی به طوری که دستمزد آنها قدرت پس انداز پیدا کند را در گرو این دانست  که این کارخانجات و کارگاه های تولید زغال سنگ را به صورت اقتصادی سودآور کنیم.

هفده تن ، معادن زغال سنگ طبس را گنجینه طلای سیاه کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ذخایر معدنی این منطقه پاسخگوی نیاز ۲۰۰ ساله کشور در استخراج زغال سنگ است و توجه جدی دولت به این منطقه را می طلبد.

وی با بیان اینکه معدن پروده بزرگترین معدن منطقه است گفت: این معدن حقوق و دستمزد معوق ندارد و کارخانه از نظر مکانیزسیون در سطح خاورمیانه نمونه است و حوادث منجر به فوت نداشتیم که بسیار قابل تقدیر است .

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان به دلیل شرایط تحریم هایی که داشته نتوانسته تولیداتش را در بازار، رکود صنعت ساختمان و هم در بازار صادرات خارجی محصولاتش را به فروش برساند.

کد خبر : ۴۰۸۲۶۲