خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۴۰ خانواده تحت حمایت کمیته‌امداد از اشتغال پایدار برخوردار شدند

مدیر کمیته‌امداد شوط گفت: در ۵ ماهه سال‌جاری ۴۰ خانواده تحت حمایت کمیته در این شهرستان به اشتغال پایدار دست یافتند.

محمد محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در شوط با تشریح فعالیت‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی این کمیته گفت: اگر ما بتوانیم رغبت و مهارت لازم را در ذهن مددجویان تحت حمایت برای فعالیت‌های اقتصادی افزایش دهیم، زمینه لازم برای توانمندی خانواده‌ها نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال در راس اهداف و برنامه‌های این نهاد قرار دارد و این امر می‌تواند کرامت انسانی مددجویان را حفظ و میزان اعتماد به نفس آنان را افزایش دهد، گفت: طرح‌های اشتغال کمیته‌امداد در شهرستان شوط بیشتر با رشته‌های تولیدی از جمله تولید فرش دستی و دامداری مرتبط است و به همین دلیل تمامی اعضای خانواده‌های تحت حمایت در اجرای طرح مشارکت می‌کنند و این مشارکت توانمندی خانواده را افزایش می دهد.

محمدنژاد با اشاره به افزایش استقبال مددجویان از اجرای طرح‌های اشتغال‌زا اظهار کرد: نتایج مطلوب طرح های اشتغال در این شهرستان موجب فعالیت های بیشتر مددجویان شده بطوری که در ۵ ماهه سال جاری اجرای طرح های خودکفایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان شوط آموزش های مهارتی مددجویان،ارائه مشاوره های شغلی، نظارت مستمر بر اجرای طرح های خودکفایی، ارائه آموزش های تکمیلی ،بازاریابی برای فروش تولیدات خانواده ها و احداث و تعمیر فضاهای خودکفایی را از جمله خدمات جانبی کمیته امداد شوط برای توانمندسازی خانواده ها ذکر کرد و از آنان خواست برای دستیابی به یک زندگی مستقل اقتصادی و شرافتمندانه به مجریان طرحهای اشتغال و خودکفایی این نهاد بپیوندند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از عوامل توانمندسازی ، احداث مسکن برای خانواده های بی سرپناه است تصریح کرد: این کمیته با اجرای طرح رضوان طی سال جاری با هزینه کرد سه میلیارد ریال اقدام به ساخت ۱۱ واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی کرده است که در این میان سهم افراد نیکوکار ۹۵۰ میلیون ریال و میزان مساعدت های کمیته امداد ۲ میلیارد و پنجاه میلیون ریال بوده است.

محمدنژاد از افزایش ۳۲۳ درصدی مشارکت های مردمی در بخش مسکن محرومان خبر داد و افزود: در نتیجه هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر امام جمعه شهرستان شوط اخیرا ۱۶۸ میلیون ریال از سوی مردم نیکوکار این شهرستان برای مسکن محرومین مساعدت شده است.

کد خبر : ۴۰۸۲۵۷