خبرگزاری کار ایران

ابراز امیدواری پوتین به عادی شدن اوضاع امنیتی در ترکیه

رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده است که با عادی شدن اوضاع امنیتی در ترکیه بعد از کودتای نافرجام، روابط مسکو و آنکارا در مسیر بهبود و پیشروی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه، روز شنبه در حاشیه نشست اعضای گروه ۲۰ در «هانگژو» در چین، دیدار کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که روند همکاری‌ها مسکو و آنکارا، با عادی‌شدن کامل شرایط در ترکیه، رو به جلو حرکت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه عنوان داشت، ترکیه در دوره سختی به‌سر می‌برد؛ در حال مبارزه با تروریسم در حالی‌که با جنایت‌های تروریستی روبه‌رو است.

پوتین گفت: هنوز کارهای زیادی مانده که برای احیای کاملا همکاری‌ها در همه زمینه‌ها، انجام شود».

وی در ادامه ابراز «اطمینان» کرده است که با «عادی‌شدن کامل» اوضاع در ترکیه «حرکت روبه‌جلوی دو طرف در روند همکاری‌ها ادامه پیدا می‌کند.

اردوغان در روز شنبه ابراز امیدواری کرد که روسیه «اقدامات خاصی» را برای بهبود روابط دو طرف انجام دهد، به‌طور مشخص در زمینه پروژه «ترک‌استریم»، ارسال گاز به ترکیه و از طریق آن کشور به جنوب اروپا. این پروژه در جریان تنش‌های سیاسی اخیر، متوقف شده بود.

دولت روسیه به تازگی دستور به رفع تحریم‌های مسافرتی به ترکیه داده و اولین پرواز چارتر روسی نیز روز جمعه از مسکو راهی «آنتالیا» شد.

کد خبر : ۴۰۷۵۸۱