خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد پیشوا خبر داد:

تأمین یک‌صد واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد پیشوا

کمیته امداد پیشوا به منظور تامین مسکن مددجویان فاقد مسکن یکصد واحد مسکونی را در مناطق شهری دست احداث و خرید دارد.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان‌تهران با اشاره به اهمیت کار خیر وتلاش برای ساخت مسکن محرومان این امر را کاری خداپسندانه دانست و گفت: داشتن انگیزه لازم بین اعضای انجمن خیرین مسکن ساز برای پیگیری امور بسیار مهم است .

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان یک کار ارزشمند نزد خداوند متعال و باقیات و صالحات است، ابراز امیدواری کرد: شاهد انجمنی فعال و خدمتگزاربرای خدمت به محرومین و افراد فاقد مسکن در سطح اشهرستان پیشوا که اولین شهرستان در استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است، باشیم.

مجتبی عبداللهی مدیرکمیته امداد شهرستان پیشوا در این نشست با اشاره به خرید و ساخت یکصد واحد مسکونی شهری در سال‌جاری، گفت: رویکرد کمیته امداد ساخت و بهسازی مسکن مددجویی در مناطق روستایی، شهری و کمتر توسعه یافته است که اگر بتوانیم مشکلات مسکن مددجویان را مرتفع سازیم، بسیاری از مسائل آنان نیز بر طرف خواهد شد. اکنون بیش از یک هزار  و ۳۰۰ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره می برند که از این تعداد ۱۶ درصد از آنان فاقد مسکن هستند.چهار مسکن از ابتدای امسال خریداری و تحویل خانواده های مورد حمایت شده است. مابقی واحدهای مسکونی با حمایت خیرین مسکن ساز بعد از انجام مراحل قانونی تا پایان امسال احداث و خریداری خواهد شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان پیشوا با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان مورد حمایت از طریق تامین مسکن آنان یادآورشد: تامین مسکن مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار محرک خوبی برای توانمندسازی خانواده‌ها است. مساعدت بلاعوض امداد به مبلغ ۲۰ میلیون تومان، آورده مددجو، مساعدت بلاعوض انجمن خیرین مسکن ساز و سایر خیرین و حقیقی است.

وی رقم اعتبار خدمات ارائه شده به خانواده های مورد حمایت را در پنج ماهه ابتدای امسال به منظور کمک به خرید، بهسازی،بازسازی و تعمیر مسکن مددجویی را بیش از ۱۸۰ میلیون تومان بیان و تصریح کرد: کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت وام بلاعوض، کمک های خیرین و آورده مددجو انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان پیشوا با اشاره به ضرورت مقاوم سازی مسکن روستایی، تصریح کرد: مقرر شد کمیته امداد پیشوا نسبت به شناسایی نیازمندی و ایجاد ظرفیتهای رفع مشکلات روستایی برای فاز دوم طرح نیز اقدام می کند. شناسایی و ایجاد ظرفیت های رفع مشکلات مسکن روستایی شامل اخذ زمین، مساعدت خیرین، رفع مشکلات تسهیلات و ضمانت بانکی با برگزاری جلسات دستگاه های ذیربط توسط فرماندار و مدیریت شهرستان پیگیری و اقدام می شود.

شایسته ذکر است، از مصوبات این نشست معرفی اعضای کمیته راهبردی ستاد طرح تأمین مسکن مددجویان شهرستان پیشوا به ریاست فرماندار شهرستان بوده است.

کد خبر : ۴۰۷۵۳۳