خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر ارومیه:

جشنواره انگور زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار و افزایش ظرفیت گردشگری است

سخنگوی شورای‌شهر ارومیه گفت: برگزاری جشنواره انگور در ارومیه سبب جذب سرمایه‌گذار و افزایش ظرفیت گردشگری این شهر می‌شود.

میرعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه اظهار داشت: بی‌شک شهر ارومیه به عنوان یک باغ‌شهر دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های شورای شهر ارومیه تامین بسترهای لازم به منظور شناساندن انواع ظرفیت‌ها از جمله علمی و فنی و تخصصی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، تجارت، عمران و آبادانی، انواع صنایع تبدیلی، صنایع دستی، صنایع غذایی و معرفی ویژگی‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی به منظور بهره‌مندی و برخورداری مردم ارومیه، استان و کشور است.

عضو شورای شهر ارومیه افزود: در این رابطه تلاش‌های فراوانی با بررسی پیشنهادات متعدد در کمیسیون پنج گانه شورای شهر ارومیه انجام پذیرفته است.

به گفته محمدی، مصوبات شورای شهر ارومیه به اندازه‌ای است که اگر شهرداری ارومیه به مدت 10 سال نیز تلاش و فعالیت کند شاید قادر به تحقق خواسته‌های به حق مردم این شهر نشود.

وی اظهار داشت: البته در این زمینه اولویت‌بندی بسیار مناسبی با شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرداری ارومیه و به منظور بهره‌مندی هر چه سریعتر مردم از اجرای مصوبات شورای شهر انجام شده به گونه‌ای که به ترتیب اهمیت این مصوبات در حوزه‌های عمران، حمل و نقل شهری، خدمات شهری و محیط زیست، سرمایه‌گذاری و گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، عمران و حمل و نقل، حقوقی و مالی و نیز نظارت بر اجرای مصوبات انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره انگور یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهر ارومیه با وجود فراوانی تنوع در تولید انگور و وجود مساحت بسیاری از باغات شهری در دشت ارومیه و روستاهای اطراف آن است گفت: شورای شهر و شهرداری ارومیه در نظر دارد سایر جشنواره‌‌ها همچون جشنواره هنری، علمی، مطبوعاتی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری را در صورت ارائه پیشنهادات از سوی سازمان‌های دولتی و یا سایر مجامع غیردولتی برنامه‌ریزی و اجرا کند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه تصریح کرد: چهارمین جشنواره انگور به دنبال برگزاری سه جشنواره موفق آن در سال‌های گذشته در تاریخ 23 تا 30 شهریور در دهکده ساحلی چی‌چست و به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن تجربه برگزاری سه جشنواره انگور پیشین، جشنواره انگور امسال به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌ها در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی، افزایش ظرفیت گردشگری ارومیه، شناسایی و بهره‌مندی از تولیدات بومی کشاورزی، صنعتی و غذایی برای افزایش صادرات و نیز افزایش درآمدهای شهری ارومیه و روستاهای اطراف به ویژه افزایش درآمد خانواده‌های کوچک و آسیب پذیر ساکن این منطقه برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۷۴۷۴