خبرگزاری کار ایران

هنرمندان تجسمی با کودکان محک همراه شدند

دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «رنگ عشق» به‌مناسبت ۲۵ سالگی موسسه محک با هدف تأمین دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «رنگ عشق ۲» با منتخبی از آثار ۵۲ هنرمند معاصر ۱۲ شهریورماه در گالری رواق برج میلاد برپا شد. در افتتاحیه این نمایشگاه مدیرعامل مؤسسه خیریه محک، هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، اعضای هیأت امنا و مدیره محک حضور داشتند.

آراسب احمدیان (مدیرعامل مؤسسه خیریه محک) در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه «رنگ عشق ۲« یکی دیگر از برنامه‌های ۲۵ سالگی محک است که بار دیگر پیوند میان هنرمندان و مسئولیت اجتماعی را نمایش می‌دهد.

او با بیان این‌که این نمایشگاه به‌دنبال برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه «رنگ عشق ۱» برپا شد، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم در ۲۵ سالگی محک آثاری به‌تدریج توسط هنرمندان به مؤسسه خیریه محک اهدا شده، در کنار آثاری قرار گیرد که برای این نمایشگاه گردآوری شده تا بتوانیم با موفقیت «رنگ عشق ۲» را برپا کنیم.

احمدیان با اشاره به برگزاری دو کنسرت با اجرای گروه کامکارها و فستیوال موسیقی شب‌های بارانا در بیست‌وپنجمین سال فعالیت محک، ادامه داد: امروز و در این نمایشگاه بار دیگر گرد هم آمدیم تا یک حرکت زیبا بر بال ظرفیت و آثار هنری هنرمندان ارزشمند این کشور شکل بگیرد تا هنردوستان با انتخاب یک اثر هنری، در تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان نیز مشارکت کنند. برپایی این نمایشگاه فرصتی است تا مردم، متخصصان و هنرمندان در کنار هم قرار گیرند و چنین رویدادی مایه افتخار کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با قدردانی از توجه هنرمندان به کودکان مبتلا به سرطان محک گفت: محک ۲۵ سال پیش با آرزوی مادری برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های‌شان شکل گرفت. این آرزو در سال ۱۳۷۰ و پس از دو سال به ثبت مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک منجر شد. این مؤسسه از بدو فعالیت خود تا کنون ۲۵ هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه‌جانبه خود قرار داده است و در حال حاضر ۱۳۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت این موسسه قرار دارند.

او با بیان این‌که بزرگ‌ترین بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک در ایران توسط مؤسسه خیریه محک ساخته شده است و اداره می‌شود، افزود: داوطلبان بخش مددکاری برای ارائه خدمات و تسهیل در روند آن در حدود ۴۰ بیمارستان دانشگاهی و دولتی در سراسر ایران حضور دارند.

تورج مقصودی (مدیر هنری این نمایشگاه) نیز با بیان این‌که همواره آرزوی یافتن راهی برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک را داشته است، گفت: بسیار خوشحالم که توانستیم به واسطه این رویداد هنری، هنرمندان را برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، گرد هم آوریم.

او ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان از برپایی این نمایشگاه استقبال کردند و امیدوارم در نمایشگاه‌های آینده، با نمایش آثار هنری بیشتری از هنرمندان در حمایت از کودکان محک سهیم شویم.

مقصودی با اشاره به مبارزه کودکان محک با سرطان، گفت: مطمئنم این کودکان جزو چهره‌های برجسته کشور شناخته خواهند شد، چون توانسته‌اند در دوران کودکی با سرطان دست و پنجه نرم کنند و آن را شکست دهند.

براساس این گزارش، فضای گالری هنری رواق با ۸۳ تابلوی نقاشی و نقاشی‌خط، ۹ مجسمه و ۷ تابلو عکس آراسته شد تا در مجموع ۹۹ اثر از ۵۲ هنرمند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. هرچند نبودن زنده‌یاد «عربعلی شروه» - خالق اثر تابلوی نقاشی اکلریک روی چوب - و زنده‌یاد «عباس کیارستمی» - صاحب تابلو عکسی از مجموعه جاده - در این جمع احساس می‌شود، اما گوهر مانای هنری ایشان با عشق به کودکان محک گره خورده است تا یادشان در میان ۵۰ هنرمند معاصر و فرهیخته دیگر که همگی از اساتید ملی و بین‌المللی شناخته می‌شوند، جاودانه ماند. هنرمندانی که هنرشان را با نیکوکاری عجین کردند تا ثابت کنند کودکان مبتلا به سرطان در مسیر مبارزه با سرطان تنها نیستند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی تا ۱۹ شهریور از ساعت ۱۱ تا ۲۱ پذیرای حضور هنردوستان و نیکوکاران است. از ویژگی‌های این نمایشگاه در کنار هم قرار گرفتن آثار هنرمندانی است که علاوه بر فعالیت حرفه‌ای‌شان به مسؤولیت اجتماعی نیز توجه داشته و همواره دغدغه کمک به هنموع را در نمایش آثارشان همراه کردند تا جایی که نیمی از عواید حاصل از این نمایشگاه به کودکان محک تعلق می‌گیرد.

همچنین تکنیک‌های به کار رفته در این آثار نشان از اجتماع رویکردهای متفاوت نسل‌های مختلف این هنرمندان دارد. از نمایش آثار نقاشی ترکیب مواد، کولاژ و آبرنگ گرفته تا طراحی با مواد و جوهر، مجسمه‌های برنزی و رنگ چاپ روی فلز، همه انتخاب شدند تا روزهای درمان کودکان مبتلا به سرطان با رنگی از عشق پیوند خورد.

کد خبر : ۴۰۷۴۷۲