خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مشهد:

نمایشگاه پاییزه امسال برگزار نمی‌شود

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: نمایشگاه پاییزه با توجه به مصوبه کمیته نمایشگاهی امسال برگزار نمی‌شود.

محمود بنانژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایلنا با اشاره به اینکه عدم برگزاری نمایشگاه پاییزه در مشهد به تصویب ستاد برگزاری نمایشگاه در استانداری رسیده است، تصریح کرد: مقرر شده است در این بازه زمانی با نظارت کارشناسان و بازرسان واحدهای صنفی در سطح شهر فروش فوق العاده داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم مصوبه عدم برگزاری نمایشگاه پاییزه نمایشگاه بین المللی مشهد امروز اقدام به ارسال پیامکی مبنی بر ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه عرضه مستقیم کرده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: این اقدام یک عمل خلاف قانون است، زیرا بر اساس قوانین موجود برگزاری هر نمایشگاه باید به تصویب کمیته نمایشگاهی و ستاد تنظیم بازار استان برسد.

بنانژاد خاطرنشان کرد: در کمیته نمایشگاه‌ها که با حضور اعضای نماینده ستادهای مختلف از جمله استانداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی و ...برگزار می‌شود اکثر اعضا با اتفاق نظر به عدم برگزاری نمایشگاه رای دادند.

وی یادآور شد: در زمان برگزاری یک نمایشگاه بازرسان اتاق اصناف نحوه قیمت‌گذاری و مرغوبیت کالا را به صورت دقیق بررسی می‌کنند اما حال اگر این نمایشگاه برگزار شود ناظران اتاق اصناف حضور نخواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص اصرار مسئولان نمایشگاه برای برگزاری نمایشگاه پاییزه تصریح کرد: با وجود رقابت لازم در بازار و قیمت‌های مناسب و وجود واحدهای فروش فوق العاده لزومی برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیست و به نظر می‌رسد تنها دلیل منطقی در این زمینه کسب منافع مالی است.

کد خبر : ۴۰۷۳۸۳