خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته بیمه و درمان خانه کارگر:

کارگران قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی خود نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۳۰۴

عضو کمیته بیمه و درمان خانه کارگر می‌گوید در حالی که از زمان اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 خدمات پزشکی 200 درصد و ویزیت پزشکان 300 درصد افزایش یافته است هیچ افزایش محسوسی در مزد کارگران ایجاد نشده است.

«اکبر قریانی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت:‌ طرح تحول سلامت نه تنها هزینه‌های درمان را کاهش نداده بلکه به افزایش هزینه‌های ویزیت پزشکان منجر شده است شده و با توجه به ناچیز بودن افزایش دستمزدها  قطعا کارگران با این افزایش نامحسوس دستمزدها قادر به تامین هزینه‌های درمان خود نیستند.

قربانی در توضیح افزایش هزینه ‌های درمان مدعی شد:‌ از زمان اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 هزینه خدمات پزشکی 200 درصد و هزینه ویزیت پزشکان 300 درصد افزایش یافته است .

عضو کمیته بیمه و درمان خانهکارگر با اشاره به بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در کنار این بدهی عظیم دولت  طرح تحول سلامت تا پایان سال 94 در حدود 7 هزار میلیارد تومان هزینه بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته است که تمام این هزینه‌ها با توجه به کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی بر دوش بیمه شدگان است.

قربانی  کیفیت خدمات دهی بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: مجموع هزینه های تحمیل شده دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب شده که این سازمان نتواند در بیمارستان های خود خدمات مناسبی به بیمه شدگان این سازمان بدهد.

عضو کمیته بیمه و درمان خانه های کارگر کشور   برای نمونه به بیمارستان فیاض بخش اشاره کرد و افزود: برای نوسازی این بیمارستان سازمان تامین اجتماعی به صدها میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد که هم اکنون نتوانسته این میزان را تامین کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست مشترک اعضای کمیته های بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی با مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: این نشست 24 شهریور در استان فارس برگزار می‌شود تا در خصوص چگونگی پیش برد طرح تحول سلامت و نارضایتی  های ایجاد شده از آن برای سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان گفتگو شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز