خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری قزوین خبر داد:

آغاز اجلاس بین‌المللی مجمع شهرداران راه ابریشم در قزوین

یازدهمین مجمع شهرداران راه ابریشم با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی از 57 کشور جهان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین در این باره گفت: 200 شهر از 167  کشور جهان در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که قزوین نیز از ایران در این مسیر واقع شده و پس از بررسی های کارشناسی و پیگیری مسئولان استان توانستیم به عنوان میزبان اصلی این رویداد مهم انتخاب شویم.

حبیبی افزود: جاده ابریشم یک مسیر ارزشمند تجاری و اقتصادی ترانزیت بوده که در بازار و تجارت نقش مهمی داشته و امروز با برگزاری این اجلاس درصدد احیاء این مسیر هستیم.

وی گفت: از 600 شرکت کننده در این اجلاس، 80 میهمان خارجی است و 28 سفیر نیز میهمان اجلاس هستند و مدیران شهری و شهرداران نیز در این اجلاس حضور دارند.

وی گفت: قزوین در 400 سال قبل پایتخت ایران بوده و 57 سال این افتخار را داشته است که مرکز ایران باشد و در اجلاس این گذشته تاریخی را احیاء می کنیم.

وی افزود: قزوین موقعیت بسیار ویژه ای در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، علمی وآموزشی و راه ارتباطی دارد و ترافیک 12 استان کشور در این مسیر است و در مرکز جمعیت 20 میلیون نفری قرار دارد که در صورت استفاده از همه ظرفیت ها این منطقه می تواند در اقتصاد نقش بیشتری ایفا کند.

حبیبی گفت: اگر بتوانیم با برگزاری این اجلاس ارتباط 200 شهر مسیر جاده ابریشم را با یکدیگر برقرار کنیم تحول اساسی در اقتصاد این شهرها ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم این اجلاس بتواند با معرفی شهر قزوین زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی را بخوبی در شهر قزوین فراهم کند و ما بتوانیم از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

در اجلاس سه محور اصلی اقتصادی، گردشگری و فرهنگی پیگیری می شود و با برنامه ریزی انجام شده دهها تفاهم نامه بین هیئت های ایرانی و خارجی امضا خواهد شد.

این تفاهم نامه ها در راستای ساخت هتل، برگزاری تورهای مسافرتی، توسعه شبکه حمل و نقل امضاء شده است که در اجلاس به صورت نمادین چند مورد آن رونمایی خواهد شد.

قزوین موقعیت بسیار ویژه ای در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، علمی وآموزشی و راه ارتباطی دارد و ترافیک 12 استان کشور در این مسیر است و در مرکز جمعیت 20 میلیون نفری قرار دارد که در صورت استفاده از همه ظرفیت ها این منطقه می تواند در اقتصاد نقش بیشتری ایفا کند.

در این اجلاس که در شبستان مسجد النبی قزوین برگزار می شود ، علی اکبر ولایتی مشاور رهبری و وزیر راه و شهرسازی هم حضور دارند.

کد خبر : ۴۰۷۲۹۳