خبرگزاری کار ایران

تعویق 16 ماه حقوق کارگران «قفل کار» و احتمال تعطیلی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۲۲۷

کارگران کارخانه قفل سازی «قفل کار» 16 ماه حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علاوه بر تأخیر 16ماهه در پرداخت حقوق کارگران،دست کم 30 نفر از کارگران «قفل کار» طی یکسال گذشته بیکار شده‌اند.

به گفته  کارگران، تعداد نیروی کار باقی مانده در این واحد تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی اکنون به کمتر از 33نفر رسیده است.

یکی از کارگران قدیمی کارخانه «قفل کار»  نیز در گفتگو با ایلنا دلیل پرداخت نشدن 16ماه حقوق به کارگران را کمبود منابع مالی عنوان کرد.

او بابیان اینکه با این وضعیت همه ما از بابت آینده وضعیت شغلی خود نگران هستیم درباره مشکلات کارخانه گفت: عمده‌ترین مشکلات این واحد تولیدی عدم حمایت مسئولان دولتی از ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات این کارخانه است.

این کارگر رسمی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی این واحد تولید کننده انواع قفل اظهار داشت: کارخانه « قفل کار» با وجود آنکه سفارش  وفروش خوبی دارد اما در حال حاضر به دلیل تامین نشدن مواد اولیه (ورق و آلیاژ زاماک)، تولید آن به حداقل رسیده است و همه ما نگران تعطلیل شدن این کارخانه هستیم.

 به گفته وی، بخش دیگر از مشکلات این واحد مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه  کارگران به تامین اجتماعی است که  کارفرما  از مرداد ماه سال  93 آن را به تعویق انداخته است.

طبق اظهارات  این کارگر شاغل در کارخانه  قفل کار افزایش بدهی های مالی کارخانه به تامین اجتماعی باعث شده است از هیجدهم مرداد ماه سال جاری  اداره تامین اجتماعی شهرستان البرز قزوین همه تجهیزات وماشین آلات این کارخانه را بابت طلب دو میلیارد و 200 میلیون تومانی  خود توقیف کند. این اداره  حتی بر روی کپسولهای آتش نشانی نیز برجسب توقیف اموال چسبانده است.

به گفته وی، بی‌توجه‌ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آنها وسایر نهاد های دولتی وخصوصی باعث شده است تا آنها  نگران از دست داد ن شغل خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز