خبرگزاری کار ایران

هشدار محجوب نسبت به برخوردهای دوگانه با فساد؛

مبارزه با فساد را از چنبرۀ دعوای جناحی بیرون بکشید/ چرا اصولگرایان روزه سکوت گرفته‌اند

نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون کارگری مجلس از نهادهای ناظر خواست مبارزه با فساد را از چنبرۀ دعوای جناحی بیرون بکشند و به پدیده واگذاری املاک خاص به برخی افراد، به‌طور جدی ورود کنند.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت علیرضا محجوب نسبت به برخورد دوگانه با موضوع تخلف شهرداری در موضوع واگذاری املاک به افراد خاص به شرح زیر است:

۱- مولای متقیان علی (ع) پس از جنگ جمل در نامه‌ای به اشعث بن قیس – فرماندار آذربایجان- می‌نویسند:

«وَ اِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَة، وَلکِنَّهُ فى عُنُقِکَ اَمانَةٌ، وَ اَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ»
به‌درستی‌که پُست برای تو طعمه نیست؛ بلکه امانتی در گردن توست و تو باید از مافوق (امام) خود اطاعت کنی.
(نامه پنجم نهج البلاغه)

۲- رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی امسال خود با اعضای محترم دولت به موضوع «نگاه طعمه‌ای» به مسئولیت برای رسیدن به «ثروت» و «امتیازهای خاص» پرداختند و ضمن اشاره به یکی از مصداق‌های آن - حقوق‌های کلان- چنین نگاه و اقدامی را «هجوم به ارزش‌ها» قلمداد کردند.

۳- رئیس جمهور محترم در مواجهه با پدیده شوم «حقوق‌های نامتعارف» به صراحت اعلام کردند که دولت در جایی که تخلف یا اشتباهی صورت گرفته باشد در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت.

۴- شهردار محترم تهران در ششم شهریور امسال و در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرداری ضمن اشاره به این نکته که حتی یک مورد فیش نجومی در مجموعه تحت مدیریت وی وجود ندارد، تاکید کرده بود که بی‌عدالتی‌ها موجب دلشکستگی ما می‌شود و خطاب به همکاران خویش تأکید کرده بود که در حوزه مسائل رفاهی باید عدالت را در تصمیم‌گیری رعایت و قناعت را سرلوحه خود قرار دهند!

اینک و در فاصله‌ای بسیار کوتاه با رفتار تعجب‌انگیز و دوگانه مدعیان دفاع از حریم بیت‌المال مواجهیم! آنهایی که بلادرنگ پس از ظهور تصویر اولین فیش غیر متعارف فریاد «وا اسلاما» سر دادند و با پوشش گسترده در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی جریان‌سازی پردامنه‌ای را به نمایش گذاشتند، چند روزی است که در شوک سوال یک بازرس از شهرداری تهران، دست و پای بیهوده می‌زنند و وقتی ترفند «دروغ نجومی‌شان» جواب نداد افکار عمومی را به رعایت و حفظ حیثیت افراد تا اعلام نظر دستگاه قضا دعوت می‌کنند!

تعجبم از برخی دوستان پاکدست اصولگرا است که علیرغم آنکه از شعبات فساد سیستمی آگاهی کامل دارند روزه سکوت گرفته‌اند یا حداکثر درخواست بررسی نحوه واگذاری «املاک ستاره‌دار» بدون اتلاف وقت را می‌کنند!

هر چند صداقت بسیاری از معترضان به فیش‌های نامتعارف در پای تخفیفات املاک واگذار شده رنگ باخت، لیکن دلیلی نمی‌شود یکبار دیگر و این‌بار دوستان جناح حامی شهردار را به دوری از «قبیله‌گرایی» و کنار گذاشتن «رودربایستی با رفقا» دعوت نکنیم.

مصداق نگاه طعمه‌ای به مسئولیت مورد تاکید رهبر انقلاب فقط در فیش‌ها خلاصه نمی‌شود و اگر دریافت حقوق‌های کلان «هجوم به ارزش‌هاست» -که قطعاً همینگونه است- دستیابی به «امتیازهای خاص» نیز فاصله گرفتن از باورهای انقلابی است.

 لطفاً مبارزه با فساد را از چنبرۀ دعوای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیرون بکشید.

«عدالت در تصمیم‌گیری» و «قناعت» را که به طنز تلخ مبدل کردید؛ لااقل از همشهریان عذرخواهی کنید تا اعتماد مردم را بیش از این از دست ندهید.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۴۰۷۱۸۵