خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایلنا:

شکایت 28 عضو شورای شهر از معماری نیوز تکذیب شد

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر گفت: نامه تدوین شده توسط معصومه آباد و امضای 28 نفر عضو شورا برای شکایت از سایت خبری معماری نیوز نبود.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا؛ درباره خبر منتشر شده مبنی بر شکایت 28 نفر از اعضای شورای شهر تهران طی نامه‌ای از سایت معماری نیوز گفت: این نامه یک‌شنبه گذشته امضا شد و در آن زمان هنوز کسی در جریان موضوع گزارش بازرسی کل کشور و ماهیت بحث قرار نداشت و صحبت‌های مطرح شده کلی بود.

وی با بیان اینکه این نامه توسط خانم آباد تهیه شده بود و دلیل آن نیز آوردن نام ایشان در برخی سایت‌ها بود، ادامه داد: امضای این نوع نامه‌ها نوعی اعلام همدردی است و قرار بود در انتهای جلسه توسط رئیس شورای شهر تهران قرائت شود.

نامه امضا شده توسط 28 عضو شورا جنبه اجرایی نداشت

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید برآنکه امضاکنندگان این نامه علیه معماری نیوز شکایت نکرده‌اند، تصریح کرد: فکر می‌کنم آقای چمران شاکی این پرونده بوده که ایشان بدون این نامه نیز می‌توانستند شکایت کنند اما متاسفانه کاری که شد؛ آن بود که استناد شکایت را بر این گذاشتند که 28 نفر از اعضا چنین نامه‌ای را امضا کرده‌اند.

سرخو با اشاره به اینکه این نامه چهارچوب اجرایی نداشته است، عنوان کرد: تنها دلیل امضای این نامه آن بود که بگویند اعلام اسامی در سایت‌ها کار جالبی نیست و قصد ما تعطیلی یک سایت یا کانال نبوده است.

وی اظهار کرد: انتظار ما این بود که اگر می‌خواهند اسامی اعلام شده در گزارش سازمان بازرسی کل کشور را منتشرکنند، اسامی را به‌صورت مخفف بیاورند تا آبروی کسی نرود. هرچند که معتقدیم اگر فردی زمین یا ملکی را با این تخفیف‌های کلان از شهرداری دریافت کرده است واین موضوع صحت دارد؛ باید عودت داده شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: گزارش سازمان بازرسی کشور باید تا یکماه پیش توسط شهرداری داده می‌شد و انتظار ما آن بود که این گزارش و پاسخ آن به طور شفاف توسط رئیس شورا و شهرداری به دست اعضای شورا برسد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

درباره طرح تحقیق و تفحص شورا از شهرداری تصمیم‌گیری می‌شود

وی همچنین درباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری با بیان اینکه در این باره دو موضوع مطرح است یکی تحقیق و تفحص توسط مجلس و دیگری تحقیق و تفحص توسط شورای شهر صورت بگیرد، گفت: پیشنهاد تحقیق و تفحص توسط شورا روز سه شنبه مطرح شد  و ما هم امضا کردیم که چمران نیز در مصاحبه‌ای وصول طرح را اعلام کرد.

سرخو بیان کرد: اگر اکثریت اعضا به این طرح رای بدهند هیئتی برای تحقیق و تفحص از شهرداری مشخص خواهد شد که نتایج اقدامات خود را به اطلاع شورا و مردم برسانند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تحقیق و تفحص توسط مجلس از اختیارات این نهاد است و باید دید که بعد از تعطیلات مجلس نمایندگان در این خصوص چه تصمیمی‌ خواهند گرفت هرچند در صورت تصویب؛ طرح تحقیق و تفحص از شهرداری توسط شورای شهر در روز یکشنبه و تعیین هیئتی برای این اقدام ممکن است مجلس ضرورتی برای تحقیق و تفحص از شهرداری نبیند.

کد خبر : ۴۰۶۹۳۴