خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر خبرداد:

تجهیز و نوسازی حدود 270 هکتار از اراضی شالیزاری بهشهر

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۸۹۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت:حدود 270 هکتار اراضی شالیزاری با اعتبار 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در 3 سال گذشته تجهیز و نوسازی شد.

به گزارش ایلنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در حاشیه مراسم نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر وامید در گفتگو با خبرنگار ایلنا به رشد 15 درصدی  بخش کشاورزی در کشور  اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی با توجه به مأموریت ذاتی در حوزه کشاورزی و با توجه به به کمبود منابع آبی ، با پیگیری و اجرای فعالیت هایش به خوبی توانست شعار اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشد.
خلیل حقیقی گفت: در بخش توسعه زیرساخت ها ، حدود 270 هکتار اراضی شالیزاری با اعتبار 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در 3 سال گذشته  تجهیز و نوسازی شد و در این طرح با کاهش 35 درصدی در مصرف آب ، علاوه بر صرفه جویی،  سطح کشت را افزایش داد.
وی با اشاره به افزایش تولید 20 درصدی و 30 درصدی کاهش هزینه ها ادامه داد: در این طرح استفاده از ماشین آلات پیشرفته آسان است  و در نهایت با راحتی کار برای کشاورزان ، وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشاورزان بهتر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه 54 کیلومتر شن ریزی و احداث جاده های بین مزارع با اعتباری بالغ بر 517 میلیون تومان احداث شد ، افزود: در بخش توسعه شبکه های آبیاری قطره ای و بارانی در سال جاری دولت اعتبارات نامحدودی را در نظر گرفت و کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می توانند از این خدمات استفاده کنند.
حقیقی خاطر نشان کرد: 85 درصد اعتبار در حوزه شبکه های آبیاری قطره ای و بارانی بلاعوض می باشد و در 3 سال گذشته 450 هکتار باغ و اراضی به سیستم آبیاری مجهز شدند و تغییر الگوی کشت مناطق هزارجریب و کوهستانی از دیگر برنامه های جدی در حال پیگیری و اجرا است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و شیب دار بودن اراضی، الگوی کشت باید تغییر یابد  تا از طریق تغییر الگوی کشت می توان با حفاظت از زمین و ایجاد کشاوری پایدار  مهاجرت معکوس را ایجاد کرد.
مدیر جهاد کشورزی شهرستان بهشهر به احداث 7 استخر برای تأمین آب 160هکتار از باغات سیاه ریشه مناطق کوهستانی با اعتبار 650 میلیون تومانی اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت منطقه به طور جدی پیگیر کاشت گیاهان دارویی است تا با حفظ خاک و زمین اشتغال پایدار شهرستان را افزایش دهیم.
حقیقی به احداث گلخانه در حسین آباد به مساحت 40 هکتار و حمایت استانداری برای دراختیار گذاشتن هزار هکتار از زمین های ساحلی در جهت تولید متمرکز و کاهش مصرف آب را یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر وامید برشمرد و خاطر نشان کرد: کاشت گل و گیاه زینتی ، سبزی و صیفی  در این طرح قرار دارد که با توجه به شرایط موجود و فعال بودن بندر می توان در صادرات این محصولات نقش موثری داشت.
وی به سنددار کردن 13 هکتار از اراضی در 3 سال گذشته و سیستمی شدن زمین های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: اقداماتی در جهت ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته  که کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد از راهنمایی کارشناسان بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر برگزاری 692 کلاس آموزشی ، کارگاه های آموزشی ،بازدید های علمی ، در بخش تولیدات پروتئینی مانند  پرورش 30هزار و 297 ماهی ،واکسیناسیون عمومی در جلوگیری از بیماری های مختلف در دام سنگین و سبک، بازدید و نمونه برداری از مراکز بسته بندی فرآورده های کارخانه جمع آوری شیر ، خوراک دام وطیور و... برخی از اقدامات انجام شده در این دولت بود.
حقیقی گفت: در 21 هزار هکتار زمین 70 هزار تن گندم و در 10 هزار هکتار زمین 20 هزار تن جو کشت و محصول برداشت شد  و بهشهر در تولید گندم رتبه نخست مازندران را به خود اختصاص داد.
وی به تولید 88 هزار تن شلتوک در بهشهر اشاره کرد و افزود:  50 درصد کشت برنج و 60 درصد برداشت برنج به روش مکانیزه در بهشهر انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز