خبرگزاری کار ایران

مدیرمسئول روزنامه‌ شرق:

فیلتر معماری‌نیوز به جریان رسانه‌ای تحقیقی آسیب می‌زند/ باید دقیق‌تر و حقوقی‌تر با رسانه‌ها برخورد کرد

مدیرمسئول روزنامه شرق برخورد شتاب‌زده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در برابر سایت معماری‌نیوز که افشاکننده تخلفات شهرداری بود، را آسیب‌زا خواند و گفت: بزرگترین آسیب چنین برخوردی این است که هیچ وقت جریان رسانه‌ای تحقیقی در کشور شکل نخواهد گرفت.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: به‌جای اینکه با رسانه‌ای که خبری را منتشر کرده برخورد حذفی کنند باید ببینند آن خبر درست است یا نه؟ اگر درست است با آن متخلف برخورد کنند نه رسانه؛ اگر هم نادرست است باید طبق قوانین، با رسانه برخورد شود.

رحمانیان گفت: من اصل نامه را دیده‌ام و موضوع تخلفات شهرداری در صحن شورا مطرح شده؛ بنابراین بحث این نیست که یک خبرنگار و رسانه آن را خودسرانه مطرح کرده باشد.

مدیرمسئول روزنامه شرق تصریح کرد: چون تا امروز روزنامه‌نگاری تحقیقی به صورت جدی در کشورمان نداشته‌ایم، چنین برخوردهایی قابل پیش‌بینی است؛ به خاطر همین موانع است که همچنان روزنامه‌نگاری تحقیقی نمی‌تواند در کشور ما رشد کند و پا بگیرد.

رحمانیان با تاکید بر اینکه قبل از اینکه برخوردی با رسانه صورت بگیرد، باید صحت و سقم خبر منتشر شده از سوی رسانه رسیدگی شود، گفت: معتقدم باید برخورد با رسانه‌ها دقیق‌تر و حقوقی‌تر باشد.

سایت معماری نیوز که در روزهای گذشته لیست واگذاری‌های شهردار تهران به برخی اعضای شورای شهر تهران را اعلام کرده بود؛ روز چهارشنبه فیلتر شد؛ سردبیر معماری‌نیوز پس از انتشار این لیست‌ها با شکایت محمدباقر قالیباف و مهدی چمران به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شد.

کد خبر : ۴۰۶۶۹۴