خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن ‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

عدم همکاری اداره کل کار استان تهران برای ساماندهی کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۵۰۲

به گفته رئیس کانون سراسری انجمن ‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تاکنون در استان تهران از سوی مسئولان اداره کل کار هیچ اقدام موثری در راستای ساماندهی محل استقرار کارگران ساختمانی صورت نگرفته است.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا با اشاره به ماهیت فصلی کار کارگران ساختمانی، اظهار داشت: بیشتر این کارگران پس از اتمام هر پروژه ساختمانی ممکن است برای مدت نامعینی سرگردان باشند برای همین این کارگران به وجود فضایی سرپوشیده که بتوانند در مواقع بیکاری به آنجا رجوع کنند نیازدارند.

وی که عقیده دارد نظر به پراکندگی محل استقرار پروژه‌های ساختمانی در کلان شهری مانند تهران، باید در نقاط مختلف پایتخت مکان‌هایی برای استقرار کارگران ساختمانی فراهم شود، افزود: به همین دلیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان تهران تصمیم گرفت تا با همکاری شهرداری تهران مراکزی مسقف را برای ساماندهی کارگران ساختمانی ایجاد کند که در این رابطه با عدم همکاری اداره کل کار استان تهران مواجه شد.

شوکت ساماندهی کارگران ساختمانی را در راستای «ماده 18 قانون بهبود مستمر کسب و کار» مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد مراکز مسقف برای ساماندهی کارگران ساختمانی از این حیث دارای اهمیت است که می‌توان از طریق آنها مهارت، سلامت و برخورداری کارگران ساختمانی از مزایای بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی را با دقت بررسی کرد.

شوکت عدم همکاری اداره کل کار استان تهران در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی در شرایطی که این طرح به صورت موفق در استان همدان اجرا شده بود را سوال برانگیز دانست.

وی افزود: اداره کل کار استان تهران به جای تقویت انجمن‌های صنفی به عنوان شرکای اجتماعی، ساماندهی کارگران ساختمانی را به کاریابی‌ها واگذار کرد که با توجه به اینکه کاریابی‌ها به دنبال درآمدزایی هستند نمی توانند در این خصوص به کارگران ساختمانی یاری برسانند.

شوکت بابیان اینکه قطع یقین کاریابی‌ها نمی‌توانند مانند انجمن‌های صنفی زمینه استقرار کارگران سازختمانی را فراهم کنند، در پایان اظهار امیدواری کرد که جایگاه انجمن های صنفی توسط وزارت کار مورد توجه قرار بگیرد زیرا تضعیف آنها به کارگران «لطمات جبران ناپذیری» وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز