خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان اصفهان/

نخستین كنگره «ملی افتخارالاسلام آرانی» در آران و بیدگل برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۴۸

صبح پنج شنبه نخستین كنگره ملی افتخارالاسلام آرانی با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، امام جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، روحانیون،شهر و مسئولین شهرستان آران وبیدگل با استقبال شایانی دركانون شهید عربیان آران وبیدگل برگزارشد.

ایلنا – آران و بیدگل: صبح پنج شنبه نخستین كنگره ملی افتخارالاسلام آرانی با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، امام جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، روحانیون،شهر و مسئولین شهرستان آران وبیدگل با استقبال شایانی دركانون شهید عربیان آران وبیدگل برگزارشد.

به گزارش خبرنگارایلنا در آران وبیدگل مدیركل تبلیغات اسلامی استان اصفهان درنخستین آیین نكوداشت « آیت الله شیخ آقا حسین دربندی آرانی » كه در كانون شهید عربیان این شهرستان برگزارشد، ضمن بیان ابعاد شخصیتی، دینی و اخلاقی این مجتهد وعالم دینی گفت: با توجه به اینكه « آیت الله افتخارالاسلام آرانی» یكی از شخصیتهای بارز دینی تشیع كه زحمات زیادی را در پرورش دین نمود ه اند به حق برگزاری چنین كنگره ای با عظمت ضرور ی است.

« حجت الاسلام شیخ سلیمان اقبالی » از شاگردان افتخارالسلام آرانی، ضمن بیان خاطراتی از این عالم ربانی گفت: آیت الله شیخ آقا حسین دربندی آرانی » پدر علمی ومعنوی من بوده است.

اقبالی با بیان اینكه این عالم ربانی لقب افتخارالاسلام را از اساتید خود در حوزه نجف اشرف دریافت كرده بودند و فعالیت های عام المنفعه و باقیات الصالحاتی كه از ایشان به جای مانده نشان می دهد ایشان به حق افتخاری برای اسلام و مسلمین بودند گفت: ایشان برای علما و روحانیت احترام ویژه ای قائل می شدند به طوری كه اگر درهنگام سخنرانی ما و یا روحانیون دیگر برفراز منبر به درب مسجد آنقدر تامل می كرد تا سخنان شخض به پایان برسد و به دلیل ورود ایشان به مسجد، صحبت های سخنرانان قطع نگردد.

بررسی شحصیت علمی ومعنوی، غبار رویی مقبره افتحارالاسلام آرانی، نوشتارعنوان افتخارالاسلام و منزلت علماء در قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) از محورهای ویژه و عمومی خوشنویسی از مهترین برنامه های نخستین روز كنگره ملی افتخارالاسلام آرانی در شهرستان آران و بیدگل طی روزهای پنجم و ششم بهمن ماه كه به  همت موسسه فرهنگی یاران خورشید و با همكاری دانشگاه پیام نور، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و اداره كتابخانه های عمومی درحال برگزاری است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز