خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مردم سالاری:

نباید بگذاریم جریان پوپولیستی عوام فریبی کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۴۰

داوری که سوت می‌زند نباید شوت كند/استخدام 500هزار نفر در آستانه انتخابات اقدامی پوپولیستی است/باید از همه جریا‌ن‌ها در نماز جمعه حضور داشته باشند/اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اجازه ندهند که برخی جریانات با اقدامات پوپولیستی در جامعه عوام فریبی کند و با خرج کردن پول بیت المال رای جمع کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دولت اگر بدنبال این است که یارانه‌ها را ۵ برابر کند باید ۶ برابر قیمت‌ها را از جیب مردم بیرون بکشد چرا که با این وضع نامطلوب اقتصادی که داریم قطعا نمی‌تواند این یارانه را به مردم پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در یازدهمین کنگره این حزب، به عملکرد دولت فعلی در قبال احزاب اشاره کرد و گفت: دولت فعلی به احزاب توجه نمی‌کند، ‌خانه احزاب مدت‌هاست که تعطیل است و حزب مردم سالاری آمادگی دارد تا از دو طرف دعوت کند و خانه احزاب را مجددا فعال کند.

وی گفت: ما معتقدیم که در خانه احزاب می‌بایست از سه جناح مستقل، اصلاح طلب و اصولگرا حضور داشته باشند و ما نیز قبول نداریم که تنها یک جناح در خانه احزاب فعالیت داشته باشند و امیدواریم که وزارت کشور این موضوع را بررسی کند.

کواکبیان در ادامه با بیان این مطلب که ما هنوز تعریفی از جرم سیاسی نداریم، گفت: شنیده‌ام که کمیسیون شورا‌ها پیش‌نویس قانون احزاب را در دست بررسی دارد و من نیز برهمین اساس نامه‌ای به این کمیسیون نوشته‌ام و از آن‌ها خواسته‌ام که براساس نبود تعریف جرم سیاسی در قانون در پیش نویس اقداماتی انجام دهند که احزابی که قبلا فعال بوده‌اند مجددا فعال شوند و اجازه دهند تعداد اعضای این احزاب به حدنساب فعالیت برسد.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اصلاح طلبان واصولگرایان بهتر است سر منشور انتخاباتی توافق کنند تا جریان پوپولیستی نتواند عوام فریبی کند و با خرج کردن پول بیت‌المال رای جمع کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اگر برای یک بازی فوتبال داور انتخاب می‌شود، داوری که سوت می‌زند نباید شوت زن هم باشد. در انتخابات، ناظران شورای نگهبان نباید در روز برگزاری انتخابات به معرفی کاندیدای مورد نظر خود اقدام کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه با بیان این مطلب که یک عده‌ای به دنبال این هستند که تفکر حزبی را در کشور نابود کنند، گفت: ترویج بی‌قانونی یکی از معضلاتی است که امروز برخی از احزاب از آن حمایت می‌کنند.

کواکبیان با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اینکه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، گفت: معنی ندارد یک حزب سیاسی سکوت کند و حتی بگوییم ما کاندیدا معرفی نمی کنیم البته من تاکنون نشنیده ام کسی از اصلاح طلبان انتخابات راتحریم کرده باشد.

وی گفت: این روز‌ها برخی از حامیان دولت که وضع دولت را در اداره کشور مطلوب نمی‌دانند منتقد دولت هستند و ما از این امر خوشحالیم که حامیان دیروز دولت، منتقدین امروز آن شده‌اند ولی این گروه نمی‌توانند با انتقاد از دولت از وظایف خود شانه خالی کنند.

کواکبیان در ادامه به پوپولیستی بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در استانه انتخابات قرار گرفته‌ایم دولت در نظر دارد ۵۰۰ هزار نفر را در سراسر کشور استخدام کند كه احزاب در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری سال ۹۲ نمی‌توانند نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت باشند و اگر حزبی در رابطه با این اقدامات پوپولوستی سکوت کنند قطعا عنوان حزب سیاسی برایش معنایی نخواهد داشت.

کواکبیان خطاب به همه دلسوزان نظام گفت: همه دلسوزان نظام چه چپ، چه راست، اصلاح طلب و اصولگرا باید بر یک منشور انتخابات و اخلاق انتخاباتی توافق داشته باشند و اجازه ندهند که برخی جریانات با اقدامات پوپولیستی در جامعه عوام فریبی کنند و با خرج کردن پول بیت المال رای جمع کنند.

کواکبیان گفت: دولت به دلیل عدم کارهای کار‌شناسی دچار بی‌انضباطی مالی شده که نقطه اوج این بی‌انضباطی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است.ما امروز شاهد تورم رکودی هستیم که کار‌شناسان از این تورم به بیماری هلندی یاد می‌كنند با این حال در این شرایط دولت ادعاهایی را مطرح می‌کند كه درست نیست.

وی افزود: رشد نقدینگی در کشور امروز به ۷ برابر رشد نقدینگی دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی رسیده و هیچ یک از آمارهای دولت آمارهای مستند و واقعی نیست.

کواکبیان در ادامه به رشد افزایش جمعیت بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: در طول ۸ سال آمار بیکاری کشور به ۱۰ و نیم درصد رسیده که دولت آمارهایی خلاف واقع می‌دهد اما وضعیت بیکاری را در جامعه می‌توان به طور محسوس لمس کرد و ما از دولت درخواست داریم که حداقل اگر نمی‌تواند رشد بیکاری را بهبود بخشد حداقل اشتغال موجود را حفظ کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه به آمار خصوصی سازی‌ها اشاره کرد و گفت: آمار خصوصی سازی نسبتا آمار خوبی را نشان می‌دهد اما امروز شاهد هستیم که شبه دولتی‌ها به جای سرمایه گذاران خصوصی وارد عرصه سرمایه گذاری شده‌اند که این برای اقتصاد برنامه‌ای خوب و به جا نیست.

کواکبیان در ادامه به قرار گرفتن ۱۵ میلیون نفر از افراد جامعه در دهک زیر فقر اشاره کرد و گفت: دولت در نظر دارد به این ۱۵ میلیون نفر در شب عید صد هزار تومان کمک کند و این درحالی است که دولت هنوز نتوانسته ۳۰ درصد بودجه جاری و ۷۰ درصد بودجه عمرانی را به استان‌ها و مراکز تخصیص دهد.

کواکبیان گفت: مجلس و دولت این روز‌ها شبانه جلسه می‌گذارند و در این جلسات شبانه تصمیم گرفته‌اند که ۲ میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برداشت کنند و این در حالی است که طبق قانون نباید این کار توسط هیچ کسی انجام شود بلکه باید حساب صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران و پیمان کارانی که بدنبال این هستند تا در پروژه‌های عمرانی سرمایه گذاری کنند وام داده شود اما دولت اگر این کار را انجام ندهد چگونه می‌تواند حقوق کارمندان را بدهد.

وی در ادامه به افزایش یارانه‌ها به ۵ برابر اشاره کرد و گفت: دولت اگر بدنبال این است که یارانه‌ها را ۵ برابر کند باید ۶ برابر قیمت‌ها را از جیب مردم بیرون بکشد چرا که با این وضع نامطلوب اقتصادی که داریم قطعا نمی‌تواند این یارانه را به مردم پرداخت کند.

وی گفت: در طول ۸ سال دولت آقای احمدی‌نژاد هر روز ۴۰ نفر به کودکان کار خیابانی اضافه می‌شود و هر ساعت ۲۰ طلاق به ثبت می‌رسد و فحشا و اعتیاد و هزاران مساله دیگر در جامعه اجتماعی امروز ایجاد شده است.

کواکبیان در ادامه به سیاست خارجی دولت دهم اشاره کرد و گفت: دولت علی رغم شعارهایی که در رابطه با حفظ منافع ملی داشته است چه اقداماتی انجام داده و تاکنون شاهد مذاکرات بی‌حاصل با ۱+۵ هستیم. واقعا دولت در این موضع چه نمره‌ای را می‌تواند بگیرد.

وی در ادامه به سفر احمدی‌نژاد به مصر اشاره کرد و گفت: مرسی وقتی رئیس جمهور شد تنها ۳ ساعت به ایران سفر کرد اما احمدی‌نژاد در نظر دارد ۲ روز به مصر سفر کند و این در حالی است که سفارت مصر هنوز در ایران بازگشایی نشده است به خدا قسم،نگهداری پرستیژ ریاست جمهوری نیز خوب است.

وی در ادامه گفت: احمدی‌نژاد در اولین روزهای کاری خود به وجود هواپیمای اختصاصی دولت خاتمی انتقاد کرد در حالی که در سفر نیویورک ۸۰ نفر را که معلوم نبود کار‌شناس بودند یا غیر کار‌شناسف با خود به همراه برد. که برای این موضوع هنوز حرف‌های زیادی باقی مانده است و لابد برای سفر به مصر نیز ۷۰، ۸۰ نفر دیگر را نیز همراه خود خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ۸ جریان در انتخابات تاثیرگذار بوده‌اند گفت: مجریان، فرمانداران، ناظران، کاندیداهای انتخاباتی، نخبگان و ستادهای انتخاباتی از جمله جریاناتی هستند که می‌توانند در انتخابات تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اخلاق انتخاباتی و اینکه اگر اخلاق انتخاباتی رعایت می شد بسیاری از مشکلات سال 88 بوجود نمی آمد، گفت: ما زمانی که در خانه احزاب بودیم منشور اخلاقی را تدوین کرده اما متاسفانه در انتخابات رعایت نشد.

کواکبیان با بیان اینکه 8 جریان در انتخابات تاثیر گذار هستند، افزود: در جریان انتخابات مهمترین مسئله معتمدان هستند که فرمانداری ها آنها را انتخاب کرده و اگر بخواهند خطی انتخاب کنند با مشکل مواجه خواهیم شد. فرمانداران و بخشداران حق انتخاب سلیقه ای را نباید داشته باشند.

کواکبیان گفت:آنهایی که در گذشته معتمد بوده‌اند اکنون رابطه‌شان با فرمانداران خوب نیست و از معتمدی حذف شده و افراد دیگر جای آن‌ها را گرفته اند كه وزارت کشور باید بر این مساله توجه داشته باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در مورد ناظران شورای نگهبان نیز گفت: ناظران شورای نگهبان حق ندارند در زمان برگزاری انتخابات از کاندیدای خاصی حمایت کند چراکه اگر کسی در فوتبال سوت می‌زند نباید شوت بزند و شورای نگهبان باید بدنبال تقویت اعتماد عمومی مردم باشد.

کواکبیان در ادامه در رابطه با نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: نامزدهای انتخاباتی در انتخابات باید منابع پولی خود را مشخص کنند که از چه منابعی پول‌های خود را به دست آورده‌اند چراکه ما در انتخابات شاهد هستیم که برخی از کاندیدا‌ها رای‌های خود را در اول صبح ۱۰ هزار و در طول  روز به قیمت دیگر و در آخر شب هم ۶۰ هزار تومان می‌خرند. حال بماند که قبل از برگزاری انتخابات از چلوکباب خوری گرفته تا برداشت یارانه را شاهدیم كه دولت باید در این زمینه مراقب باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نخبگان از دیگر جریاناتی هستند که در کشور تاثیر می‌گذارند چراکه ائمه جمعه سراسر کشور باید بدانند که مردم می‌فهمند خطیب نماز جمعه و خطبه‌های قبل از خطیب از چه جریاناتی دعوت می‌شوند.

وی افزود: بنابراین اگر قرار است مشارکت جمعی داشته باشیم باید از همه جریا‌ن‌ها در نماز جمعه حضور داشته باشند و این را نیز باید دانست که خطبای نماز جمعه جنبه پدری دارند بنابراین نباید مانند فرزندان عمل کنند.

وی در ادامه به ستادهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: ستادهای انتخاباتی باید توجه کنند که چه چهره‌هایی در آن حضور دارند چراکه بعضی از افرادی که در ستاد‌ها هستند کاندیدا‌ها را فریب می‌دهند و کاندیدا را به یک راه‌هایی می‌کشانند که نباید بکشانند.

وی افزود: عواملی که سر صندوق‌های رای حضور می‌یابند،‌ نباید عناصر نظامی باشند چراکه کسی که بسیجی می‌شود جزو کادر اصلی بسیج محسوب می‌شود و عضویت دارد بنابراین حق ندارد ناظر صندوق انتخابات بشود. این اخلاق انتخاباتی است که مجریان، ناظران، کاندیدا‌ها و ستاد‌ها و نخبگان باید آن‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: مردم مهم‌ترین نقش را در انتخابات ایفا می‌کنند و همچنان پای صندوق‌های رای حضور خواهند داشت اما باید برای این مردم دلسوز کارهایی را نیز انجام داد.

کواکبیان در ادامه به نقش رسانه ملی اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید ملی بودنش را حفظ کند ما که می‌فهمیم برخی افراد را با چه هدفی در شبکه‌ها دعوت می‌کنند.

وی گفت:مطبوعات نیز باید توجه داشته باشند که اخلاق را در انتخابات ترویج دهند و نباید به گونه‌ای شود که ما بیان کنیم کشورهای اروپایی از رسانه‌ها و مطبوعات ما بهتر عمل می‌کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: احزاب هم باید جدی گرفته شوند که از وقوع پدیده‌های خلق الساعه جلوگیری شود اگر احزاب خوب نقش خود را ایفا کنند و افراد خود را تربیت کنند دیگر پدیده خلق الساعه نخواهیم داشت.

وی در ادامه به سخنرانی که در مجلس هشتم ایراد داشت اشاره کرد و گفت: من در صحبتی که در مجلس هشتم داشتم بیان کردم که اگر در یک خانه‌ای دروغ جمع شود آن خانه ویران می‌شود و اگر کسی دروغ بگوید قطعا دروغش فاش می‌شود و اگر در این دنیا نباشد در قیامت باید جواب دهد.

وی در ادامه بیان کرد: ۲۸ نفر از اصولگرایان اسب خود را زین کرده‌اند تا در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند ایا بهتر نیست که این ۲۸ نفر به وحدت برسند و شایسته سالاری را در انتخابات رعایت کنند.

وی همچنین در گزارشی از عملكرد حزب متبوعش گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۱ پرکار‌ترین سال برای حزب مردم سالاری بوده است.

وی درادامه افزود: کمیته اجرایی، مالی، اطلاع رسانی و امور استان‌ها از جمله کمیته‌هایی هستند که در سال جاری برای حزب مردم سالاری فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۸۸ شاخه از جمله کشاورزی، اصناف، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان، هنرمندان، ایثارگران، روزنامه نگاران، ورزشکاران از جمله شاخه‌های این حزب به شمار می‌روند.

کواکبیان تصریح کرد: حزب مردم سالاری در طول سال جاری ۱۸ جلسه سراسری، ۲۵ جلسه سیاسی و ۷ نشست فصلی با حضور دبیران استان‌ها برگزار کرده است.

وی گفت: حزب مردم سالاری در مجلس هشتم در کنار خانه کارگر از معدود احزاب اصلاح طلبی بود که برای انتخابات لیست ارائه کرد که از این ۷۵ نفر ۳۵ نفر در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور دارند.

کواکبیان گفت: حزب مردم سالاری برای ریاست جمهوری یازدهم برنامه ریزی کرده و طرح مجمع نخبگان اصلاح طلب را به خاتمی و مجمع روحانیون ارسال کرده است و براساس آن برای برگزاری همایش سراسری از ۵۰۰ هزار نفر از اصلاح طلبان از سراسر کشور دعوت به عمل آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز