خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری فرانسه:

رنو از كارگران باج‌گیری می‌كند

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۳۳

شرکت رنو برای تضمین تعطیل نکردن کارخانه‌هایش مایل است زمان کاری کارگران را از از ۱۵۰۰ ساعت در سال به ۱۶۰۳ ساعت در سال افزایش دهد و دسمتزد‌ها را در سال جاری افزایش ندهد و ۷۵۰۰ فرصت شغلی را حذف کند.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه مسئولان شرکت خودروسازی رنو را به «باج گیری» و «شانتاژ» متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، مسئولان شرکت رنو در مذاکرات خود با نمایندگان اتحادیه‌های کارگری بر سر انعطاف در قوانین کاری، خواهان تلاشهای کاری بیشتر کارگران شدند و دربیانیه‌ای به کارگران تذکر داده‌اند: «اگر هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگیرد، تعهد شرکت به تعطیل نکردن کارخانه‌هایش عملی نخواهد شد و بسته شدن برخی از خطهای تولید اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

این بیانیه خشم نمایندگان کارگران را برانگیخت و اتحادیه‌های کارگری آن را شانتاژ و باج گیری عنوان کردند.

یکی از کارگران گفت: «آنان به ما می‌گویند اگر این توافق را امضا نکنید اخراج می‌شوید.»

این درحالی است که دولت که مهم‌ترین سهامدار شرکت رنو به شمار می‌رود، خطوط قرمزی در این مذاکرات تعیین کرده بود که عبارتند از جلوگیری از اخراج و عدم تعطیلی کارخانه‌ها.

دولت پس از این مذاکرات به انتقادهای شدیدی از رنو روی آورد.

آرنو مونتبورگ وزیر صنایع فرانسه گفت: «ما شانتاژ را نمی‌پذیریم. مذاکره به این شیوه امکان پذیر نیست.»

شرکت رنو برای تضمین تعطیل نکردن کارخانه‌هایش مایل است زمان کاری کارگران را از از ۱۵۰۰ ساعت در سال به ۱۶۰۳ ساعت در سال افزایش دهد و دسمتزد‌ها را در سال جاری افزایش ندهد و ۷۵۰۰ فرصت شغلی را حذف کند. به گفته مسئولان این تنها راه برای بهبود اوضاع شرکت خواهد بود.

اتحادیه‌های کارگری به نیات شرکت بدگمان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز