خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان اطلاعات سپاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور جمعی از فرماندهان اطلاعات سپاه پاسداران در جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای تشریح شرایط امنیت منطقه و شرایط حضور قدرت‌های خارجی و راهبردهای آنها خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور جمعی از فرماندهان اطلاعات سپاه پاسداران در جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای این جلسه، موضوع منطقه و شرایط حضور قدرت‌های خارجی به ویژه آمریکایی و علت و اهداف و راهبردهای آنها مورد بحث و بررسی قرار گفت. 

وی با بیان اینکه راهبردهای دشمن، نقش جنگ نیابتی و ایفای نقش عربستان سعودی و ایجاد داعش در این نشست تبیین و تحلیل شد، اظهار داشت: آنچه امروز در سوریه، عراق به طور غیرمستقیم و در یمن به طور مستقیم از طرف عربستان انجام می‌شود، جنگ نیابتی است که در منطقه صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این جلسه گفته شد که آمریکایی‌ها با شش راهبرد در بحران منطقه نقش‌آفرینی کردند و تلاش می‌کنند با کمک انگلیس و فرانسه، جهان اسلام را تبدیل به مرزهای خونین کنند. آنها با حمایت از القاعده و داعش، جنگ را به درون مسلمانان کشیدند و در این مسیر گروه‌ها و ارتش‌های بی سر تشکیل شده که هیچ کشوری مسئولیتی در قبال آنها ندارند.

نقوی حسینی با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها در منطقه، درگیری‌ها را به اختلافات مذهبی و قومی کشانده‌اند، تصریح کرد: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش و گروه‌های تروریستی – تکفیری، معادلات آمریکایی‌ها و عربستان را تحت تاثیر قرار داد و همگرایی منطقه‌ای و ائتلاف چهارجانبه را تقویت کرد. بنابراین موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه در حال تضعیف است. 

وی در تشریح مطالب مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در عراق شرایط خیلی بهتر شده است و اغلب مناطق این کشور از وجود داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی پاکسازی شده است. در این مسیر، راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق و مقابله با دخالت بیگانه به ویژه آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه و مبارزه با هر نوع گروه تروریستی است. 

کد خبر : ۴۰۶۰۷۲