خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد:

سهمیه های بدون مطالعه عامل اصلی قاچاق سوخت است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۰۶

23 دستگاه و سازمان در حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعالیت دارند که باید آیین‌نامه‌های دولت و هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مبارزه با قاچاق کالا مؤثرتر واقع شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همایش گمرک گفت: قاچاق سوخت که از مرزهای بندرعباس و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود ناشی از دادن سهمیه‌‌های گوناگون بدون مطالعه در حامل‌های انرژی است.

به گزارش ایلنا، فداحسین مالکی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  که در همایش روز جهانی گمرک سخن می گفت،تصریح کرد:‌ افزایش قاچاق سوخت ناشی از این است که سهمیه‌های گوناگون بدون مطالعه داده می‌شود که این سهمیه‌ها منجر به قاچاق می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین خواستار هماهنگی دستگاه‌های مختلف همکار با گمرک از جمله سازمان استاندارد برای جلوگیری از قاچاق کالا شد و اظهارداشت: گاهی پرونده‌هایی در تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود به عنوان مثال 15 کیلوگرم طلای قاچاق کشف شده اما می‌گویند این از مصادیق قاچاق نیست بلکه پرونده گرانفروشی است.

وی تأکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس برنامه‌ریزی که دارد در حوزه پیشگیری از قاچاق و مصادیقی که منجر به قاچاق می‌شود فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی انحراف در قوانین اقتصادی و یک بخشنامه یا یک مصاحبه می‌تواند مسیر را منحرف کرده که منجر به قاچاق کالا می‌شود.

به گفته وی 23 دستگاه و سازمان در حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعالیت دارند که باید آیین‌نامه‌های دولت و هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مبارزه با قاچاق کالا مؤثرتر واقع شود.

مالکی همچنین از تصویب دیرهنگام قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: این قانون که در مجلس تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده بود متأسفانه 8 ماه طول کشید و برخلاف عرف از سوی شورای نگهبان به قوه مجریه ارجاع شد یعنی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا 8 ماه مشکل داشتیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآورشد: در حال حاضر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود و از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی درخواست کردیم در اولین فرصت تکلیف قانون مبارزه با قاچاق کالا را روشن کرده و ابلاغ کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز