خبرگزاری کار ایران

مریم آزادی خبر داد:

60 درصد جمعیت استان‌لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یک میلیون و 150 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت کل استان‌لرستان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مریم آزادی امروز در نشست با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت لرستان یک میلیون و 150 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت کل استان است.

وی افزود: از لحاظ رتبه‌بندی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور رتبه هشتم را داریم. از کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت تعداد 65 هزار نفر روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

آزادی افزود: همچنین 250 هزار نفر در حاشیه شهرها و مابقی این جمعیت نیز جز بیمه‌شدگان صندوق کارکنان دولت و دیگر اقشار جامعه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار داشت: با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان لرستان نیز افراد تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان از خدمات خوبی از جمله رایگان کردن هزینه‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی، تهیه پروتز و تجهیزات درمانی در بیمارستان‌ها و پرداختی بیماران بهره‌مند شده‌اند.

آزادی اضافه کرد: همچنین 23 دفتر پیشخوان کار ثبت‌نام وصدور دفترچه‌های بیمه سلامت لرستان را انجام می‌دهند که در این راستا زمینه اشتغال 83 نفر نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: با اجرایی‌شدن طرح تحول سلامت در استان از ابتدای سال تعداد مراجعات به بیمه‌سلامت از 79هزار بار به 93هزار بار افزایش پیدا کرده که معادل 18درصد رشد داشته‌ایم. میزان پرداختی سامان بیمه سلامت استان تا قبل از اجرای این طرح 37 میلیارد ریال بوده که به یک‌هزار و30 میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: درصد پرداختی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ویزیت بیماران تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان نیز 897 درصد رشد داشته و از مبلغ 5 میلیارد ریال به 50 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

آزادی اظهار کرد: 103 مرکز درمانی تشخیصی روستایی کار رسیدگی وارائه خدمات به روستاییان تحت پوشش این سازمان را که شامل ویزیت بیماران وانجام کارهای مراقبتی برای سالمندان است را انجام خواهند داد.

خدمات رایگان بیمه سلامت برای بیماران شیمی درمانی

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف ما در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پیروی از منویات مقام معظم رهبری است و نمی‌خواهیم بیماران به جز رنج بیماری درد دیگری داشته باشند، افزود: یک‌هزار و450 نفر بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت این بیمه هستند که تا قبل از طرح تحول نظام سلامت، 40 میلیارد ریال و بعد از اجرای این طرح 100 میلیارد ریال برای درمان این افراد هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام عمل، چتر حمایتی بیمه‌سلامت روی سر  بیماران با شرایط خاص است. در دولت گذشته برای درمان بیماران خاص تنها ۴ میلیارد تومان هزینه می‌شد. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پرداخت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مریم آزادی تاکید کرد : با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال ۱۳۹۳،برای بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور خدمات رایگان بیمه ای انجام، و دفترچه درمان سلامت نیز صادر شده است. در استان ۲۵۰ هزار نفر شناسایی ،و تحت پوشش خدمات رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند .

وی در ادامه بیان کرد: برای دسترسی آسان مردم به عملیات بیمه‌گری صدور و چاپ دفترچه، تعداد دفاتر پیشخوان خود را افزایش دادیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد دفاتر پیشخوان ما ۱۰ بوده که با اجرای طرح، این میزان به ۲۳ رسیده، و ۱۳۰ درصد رشد داشته است .

وی در ادامه با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: میزان جمعیت تحت پوشش در استان لرستان ۲۲ درصد است و با توجه به میزان افزایش و همچنین راه‌اندازی۲۳ دفتر پیشخوان برای خود استان و برای ۸۳ نفرایجاد اشتغال شده است.

آزادی در پایان ابراز داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداخت هزینه درمان از جیب شخص در سرفصل بستری بیمارستان‌ها برای مردم شهرنشین و روستایی به -ترتیب۶ و ۳ درصد کاهش یافته است.

کد خبر : ۴۰۵۹۲۷