خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر صنعت انجام شد؛

بهره‌برداری از اولین کارخانه تولیدکننده"پل‌های انتقال مسافر فرودگاهی" در البرز

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۸۲۲

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولین کارخانه تولیدکننده" پل‌های انتقال مسافر فرودگاهی" در البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا در البرز، معاون توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از این واحد تولیدی با بیان این که ایران به عنوان ششمین کشور جهان به جرگه تولید کننده این پل ها درآمد گفت: محصول این واحد تولیدی براساس استانداردهای‌ بین‌المللی و تحت لیسانس تولید می‌شود که امیدواریم با تدابیر دولت محصولات این کارخانه در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ابوئی مهریزی در ادامه با اشاره به حمایت سازمان متبوعش از تولیدات داخلی افزود: براساس مصوبه دولت، دولت و دستگاه های مرتبط با آن حق خرید کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد را ندارند و باید از کالاهای تولید داخل که دارای استاندارد و کیفیت مناسب هستند، استفاده کنند.

در ادامه این مراسم مدیر این کارخانه تولیدی با بیان این که روند طراحی و ساخت تولیدات این کارخانه براساس استانداردهای جهانی و قابل استفاده در تمامی فرودگاه‌های کشور است خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارخانه در حال حاضر 400 نفر مشغول به کار شدند.

وی در ادامه با بیان این که با راه‌اندازی این واحد تولیدی 20 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی خواهد شد گفت: این کارخانه قادر است سالیانه 20 دستگاه پل انتقال مسافر تولید و به فرودگاه‌های کشور تحویل دهد.

وی  با بیان این که در حال حاضر ایران جزو 6 کشور تولید کننده این محصول قرار دارد در ادامه گفت: تکنولوژی ساخت این پل پیش از این در اختیار 4 کشور اروپایی و 1 کشور آسیایی بود که متخصصان این واحد صنعتی با انتقال تکنولوژی از کشور کره جنوبی موفق به بومی سازی این صنعت شدند.

گفتنی ست این کارخانه با سرمایه 350 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد امروز رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز