خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر نفت

فهرست بلند سازندگان کالای وزارت نفت ابلاغ شد

وزیر نفت، فهرست بلند (وندورلیست) منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه فهرست بلند (وندور لیست) منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت را ابلاغ کرد که بر مبنای آن، ضروری است شرکتهای تابعه از این پس در تهیه هرگونه فهرست کوتاه برای برگزاری مناقصه های محدود، درباره کالاهایی که در فهرست بلند دارای ردیف باشند، تنها از این فهرست استفاده کرده و درج هرگونه منابع تامین کالای خارج از فهرست منتشره موصوف ممنوع است.

متن ابلاغیه وزیر نفت به شرح زیر است:

«در اجرای آئین نامه بند «الف» ماده (٢٦) قانون برگزاری مناقصات در ارزیابی صلاحیت منابع تامین کننده کالا و تجهیزات مورد نیاز دستگاه مرکزی وزارت نفت و بند «١» شیوه نامه حمایت از تولید داخلی و شفاف سازی معاملات به شماره ٣١١٥٧٨-١/٢٨ مورخ ٥/٧/١٣٩٣ و دستورالعمل ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی تامین کنندگان و سازندگان (فهرست بلند دستگاه مرکزی) و صدور گواهینامه کیفیت سازندگان کالا و تجهیزات مورد نیاز وزارت نفت مورخ ٢٨/١١/١٣٩٤ معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری به عنوان رئیس منابع دستگاه مرکزی حسب آئین نامه اجرایی منابع واحد دستگاه مرکزی ٢٨٩٤٠٠-١/١٠ مورخ ٨/٧/١٣٩٣، ضمن تشکیل کمیته های فنی بازرگانی در چهار شرکت اصلی و با ایجاد کمیته  های فنی بازرگانی در رشته های تخصصی گوناگون مورد نیاز، کار خود را آغاز کرده اند و پس از انجام اقدامات لازم، ضمن رعایت شاخصهای ٦گانه مندرج در ماده (٧) آئین نامه اجرایی بند «الف» ماده (٢٦) قانون برگزاری مناقصات، فهرست سازندگان مورد تائید که منحصرا مرتبط با سازندگان داخلی است و تاکنون طی فراخوانهای مرتبط به مناقصات شرکتهای تایعه دعوت شده اند، پس از ارزیابی صلاحیت برای درج آنها در فهرست بلند منابع واحد دستگاه مرکزی در مرحله نخست اعلام کرده اند که بارگذاری آنها بر روی سامانه الکترونیکی تامین کالای صنعت نفت آغاز شده و به این وسیله نخستین فهرست بلند سازندگان دستگاه مرکزی وزارت نفت با رعایت الزامات زیر ابلاغ می شود:

 

١. مدیریت فاوا شرکت ملی نفت ایران باید حداکثر تا تاریخ ١/٦/١٣٩٥ فهرست بلند موصوف را از طریق سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت در اختیار کلیه کاربران قرار دهد. این فهرست  تجمیعی است و در هر دوره ٢ ماهه روزآمد می شود و بدیهی است به لحاظ ضرورت روزآمدکردن این فهرست بلند، چنانچه منابعی تاکنون شناسایی و ارزیابی نشده باشند، در صورت تائید کمیته های فنی و بازرگانی به فهرست مذکور افزوده خواهد شد.

 

٢. ضروری است شرکتهای تابعه از این پس در تهیه هرگونه فهرست کوتاه برای برگزاری مناقصات محدود، درباره کالاهایی که در فهرست بلند دارای ردیف هستند، تنها از این فهرست استفاده کنند و درج هرگونه منبع تامین کالای خارج از فهرست منتشره موصوف ممنوع است.

 

٣. وضع تامین کنندگان کالای خارجی شامل سازندگان و فروشندگان نیز مطابق قوانین و دستورالعملهای صادره، در دست ارزیابی است که پس از ارزیابی صلاحیت آنها توسط کمیته های فنی بازرگانی دستگاه مرکزی، فهرست بلند مرتبط ابلاغ خواهد شد.

 

٤. کمیته های فنی بازرگانی موظفند ظرف ٢ هفته به کلیه شرکتهای فهرست موصوف که تاکنون در سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت ثبت نام و تکمیل مدارک نکرده اند، اعلام کنند که به منظور پرهیز از حذف آنها از فهرست مذکور، با قید فوریت و حداکثر ظرف ٢ ماه نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک در سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت اقدام کنند.

 

٥. پیمانکاران EPC موظف هستند کالاها و تجهیزات مورد نیاز طرحهای خود را در مرحله نخست و با اولویت از فهرست بلند منابع واحد دستگاه مرکزی وزارت نفت تامین کنند و ضروری است در قراردادهای آتی نیز فهرست مذکور به عنوان بخشی از اسناد مناقصات به مناقصه گران اعلام شود.

 

این متن با موضوع «ایجاد و انتشار فهرست بلند منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت»، ٣٠ مردادماه امسال از سوی وزیر نفت خطاب به قائم مقام، معاونان و مدیران عامل چهار شرکت اصلی، اعضای هیئت مدیره شرکتهای اصلی و فرعی تابعه و اعضای کمیسیونهای معاملات و مناقصات تمام شرکتهای اصلی و فرعی تابعه ابلاغ شده است.

 

کد خبر : ۴۰۵۸۲۰