خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری هشدار داد:

آلایندگی صنعتی دستاویزی جدید برای تعطیلی کارخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۷۹۶

یک فعال صنفی کارگری نسبت به اینکه از موضوع آلایندگی‌های صنعتی به عنوان ابزار و دستاویزی برای تعطیلی واحدهای صنعتی و تعدیل کارگران شاغل در این واحدها استفاده شود؛ هشدار دارد.

«عزیزه شریفی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: سازمان محیط زیست با دست گذاشتن بر آلاینده بودن فعالیت برخی واحدهای صنعتی پایتخت اخیرا فشارهایش را برای  انتقال این واحدها به نقاطی در اطراف تهران افزایش داده است.

وی افزود: این سخت‌گیری‌ها در حالی است که نیازی به انتقال صنایع نیست و می توان سطح آلایندگی مورد ادعای واحدهای صنعتی مورد اشاره را در همان محل کنونی با انجام تغییراتی اصلاح کرد.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا به طور مشخص در این خصوص به بحث هایی که در خصوص انتقال این کارخانه انجام شده اشاره کرد و افزود: به تازگی کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا در خصوص ورود لعاب‌های ناشی از فعالیت‌هایش از سازمان محیط زیست تذکر گرفته است که البته می‌توان با ایجاد چاه های سر پوشیده این مشکل را بر طرف کرد.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران افزود: به عقیده فعالان جامعه کارگری یک هم افزایی درون سیتمی بین بخشی دولت و صاحبان سرمایه برای به تعطیلی کشاندن واحدهای صنعتی به وجود آمده است.

وی افزود: این هم افزایی درون سیستمی  به صورت کاهش دستوری تولید و فروش زمین کارخانه ها به بهانه انتقال آنان انجام می گیرد. از این نظر فشارهای سازمان‌هایی مانند محیط زیست تنها به کسانی کمک می کند که می خواهند زمین کارخانه‌ها را به بهانه رکود در تولید بفروشند.

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران در ادامه گفت: متاسفانه در برابر این رویه عملکرد مسئولان دولتی متولی تولید و اشتغال در وزارتخانه های صنعت و کار بیشتر جنبه انفعالی دارد و در عمل مناسبات سوداگرانه اقتصادی در جامعه دست بالا را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز