خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان/انتشار آلبوم برگزیدگان موسیقی دستگاهی

برنامه‌های اجرایی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان مشخص شد و قرار است با اتمام بخش موسیقی دستگاهی در هفته دوم و سوم این جشنواره؛ هنرمندان موسیقی کلاسیک و نواحی روی صحنه بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دومین روز از دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ساعت 9 صبح امروز در تالار رودکی درحالی آغاز شد که تارنوازان نوجوان و جوان به رقابت پرداختند.

در ادامه این جشنواره؛ سه‌شنبه 9 شهریورماه نوازندگان سه تار، چهارشنبه 10 شهریورماه نوازندگان سنتور و قانون و پنج‌شنبه 11 شهریورماه نوازندگان کمانچه روی صحنه رقابت می‌روند.

همچنین بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی) درباره بخش موسیقی دستگاهی جشنواره جوان گفته است: در این دوره از جشنواره برای اولین بار آلبومی در حوزه موسیقی دستگاهی از برگزیدگان چند دوره‌ قبل در حال ضبط داریم که در اختتامیه‌ جشنواره‌ دهم موسیقی ملی جوان از آن رونمایی خواهیم کرد.

در هفته دوم دهمین جشنواره موسیقی ملی جوان در تاریخ 13 شهریورماه نوازندگان عود و آوازخوانان جوان، 14 شهریورماه نوازندگان تنبک و نوازندگان و خوانندگان بومی مازندران، 15 شهریورماه نوازندگان نی و نیز نوازندگان سازهای بومی لرستان، 16 شهریورماه نوازندگان ویلن، ویولا و ویلنسل، 17 شهریورماه نوازندگان پیانو و گیتار و 18 شهریورماه نوازندگان فلوت، کلارینت، ابوا و ترومپت در حضور هیات داوران به اجرا خواهند پرداخت.

در هفته سوم این دوره از جشنواره نیز در تاریخ 20 شهریورماه نوازندگان و خوانندگان محلی آذری، ترکمن، بختیاری و بوشهر، 21 شهریورماه نوازندگان و خوانندگان محلی موسیقی شرق، جنوب و شمال خراسان، دوشنبه 22 شهریورماه نوازندگان تنبور و آواز‌خوانان موسیقی کرمانشاه و سه‌شنبه 23 شهریورماه نوازندگان دف و سازهای محلی موسیقی کردی به اجرا می‌پردازند.

دهمین جشنواره موسیقی ملی جوان با اعلام برگزیدگان خود 24 شهریورماه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد. تمامی اجراهای این دوره از جشنواره به غیر از روز اول از ساعت 9 صبح در تالار رودکی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۵۷۵۶