خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان مطرح کرد:

جبران عقب ماندگی‌های استان گلستان با تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون

استاندار گلستان گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم استان گلستان است و با این مصوبه عقب ماندگی‌های استان تا حدودی جبران می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو اظهار کرد: اکنون که طرح منطقه آزاد اینچه برون به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده از وزیر محترم کشور می‌خواهیم برای تصویب این طرح از نفوذ خود در مجلس استفاده کند.

وی افزود: بدون شک تصویب منطقه آزاد اینچه برون موجب توسعه استان گلستان می‌شود و بسیاری از عقب ماندگی‌ها را جبران خواهد کرد.

استاندار گلستان با اشاره به پایین آمدن نرخ بیکاری در استان، خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ نرخ بیکاری در استان گلستان ۱۳.۸ درصد بود که این رقم اکنون به ۱۱.۷ درصد رسیده است.

صادقلو تصریح کرد: سرانه درآمد سالانه نیز در آن زمان هفت میلیون تومان بوده که اکنون به ۱۰ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد که تغییراتی در گلستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه گلستان استانی تازه تاسیس است، یادآور شد: استان ما از این بابت در بخش‌های مختلف نیاز به ویژه بینی دارد، زیرا در گذشته نتوانستیم از دلارهای ارزان قیمت استفاده کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به کیفیت گندم استان اظهار کرد: ارزش افزوده گندم ما هیچ جا محاسبه نمی‌شود و با اینکه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گندم خریداری شده اما ارزش افزوده برای ما نیست.

صادقلو همچنین خواستار ایجاد مشوق‌های تحریک تقاضا برای فروشندگان شد و گفت: این مشوق‌ها نباید فقط برای خریداران باشد، بلکه باید بخشی از آن را برای فروشندگان هم در نظر گرفت تا قیمت‌ها کاهش و کیفیت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌های ما این است که بانک‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، تسهیلات خود را در نظر بگیرند تا فعالان اقتصادی با خیال راحت نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر : ۴۰۵۶۷۲