خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش 7/2درصد سهم آموزش و پرورش کشور از بودجه دولت

وزیر آموزش و پرورش از افزایش 7/2 درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در جمع فرهنگیان استان کردستان در مجتمع فجر سنندج با اشاره به رشد و توسعه بخش اقتصادی کشور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رشد خوبی در بخش اقتصادی کشور داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 91 تورم کشور بیش از 40 درصد بود و با تلاش‌هایی که انجام شده تورم به زیر 10 درصد رسید و امروز شاهد رشد چهار درصدی در حوزه اقتصاد هستیم در حالی که در گذشته این رقم منفی 6.8 دهم درصد بوده است.

فانی تصریح کرد: اولویلت اصلی امروز کشور مباحث اقتصادی است که خوشبختانه زمینه های رکود اقتصادی از بین رفته  است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بزرگترین مشکل کنونی را مشکل اشتغال جوانان به ویژه تحصیلکرده‌ها عنوان کرد و افزود: این مهم باید در طول برنامه ششم و هفتم توسعه یابدو دراستان هم زیر ساخت‌های اقتصادی در حال آماده شدن است تا بتوان بخش اقتصادی استان را رونق بخشید.

وی گفت: آرامش و امیدیکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که فرهنگیان و معلمان عزیز با رویکرد آموزشی و پژوهشی خود این آرامش و امید را در بین دانش آموزان و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم فراهم خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: سال قبل در مهر 94 طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کردیم که بیش از 700 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را شامل این طرح شدند.

وی افزود: پیگیر هستیم تا 40 هزار نفر از نیروهای خدماتی را که طرح رتبه بندی شاملشان نشده به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 760 هزار بازنشسته  آموزش و پرورش داریم گفت: در سال 93 پاداش بازنشستگان با تاخیر پرداخت شد که این به دلیل نبود بودجه در خزانه دولت بود که با رایزنی با دو بانک عامل مبلغ  900 میلیارد تومان وام برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 دریافت کرده و به آنها پرداخت کردیم.

وی افزود: امسال نیز پاداش بازنشستگان سال 94 را در پیش رو داریم که در صورت تامین بودجه و اعتبار لازم پاداش همه همکاران بازنشسته سال 94 را پرداخت خواهیم کرد.

وی از استراتژی‌های اصیل و راهبردی آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت برشمرد و گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم کیفیت آموزشی را رشد دهیم و در همه شاخص‌ها شاهد رشد فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هستیم و این یک افتخار برای وزارت متبوع به شمار می‌رود.

وی همچنین به رشد 80 درصدی بودجه آموزش و پرورش در طول سه سال اخیر پرداخت و افزود: امسال شاهد پذیرش 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه و 720 منطقه آموزشی کشور هستیم و یک میلیون همکار فرهنگی در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معیشتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید گفت در طول خدمات سه سال دولت میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد داشته است.

 وی گفت: وزارت آموزش و پرورش دو سیاست را در جذب نیرو دنبال می کند که این سیاست ها شامل سیاست اول بومی گزینی و سیاست دوم پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش با اولویت فرزندان فرهنگیان است که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است .

وی گفت: طرح تعالی  مدرسه،اجرای طرح پژوهش سراها به تعداد 615 مورد ،تجهیز و تکمیل پروژهای و فضاهای آموزشی،برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای حفظ مقام و منزلت معلمان و فرهنگیان در حال شکل گیر و انجام است.

وی گفت: در جلسه شورای ادارای بر تجهیز و تکمیل پروژه‌های عمرانی و آموزشی استان تاکید و در صورت نیاز به  این اعتبارات از محل اعتبارات ملی کشور مبالغی برای تکمیل این پروژه‌ها پرداخت خواهد شد تا شاهد رشد و توسعه فضاهای اموزشی در سطح استان کردستان باشیم.

کد خبر : ۴۰۵۵۹۶