خبرگزاری کار ایران

اخراج 2 زن از ساحل نیس+تصاویر

در پی تصویب قانون ممنوعیت استفاده از بورکینی (لباس شنای اسلامی)، گشت ساحلی شهر نیس در فرانسه اقدام به اخراج دو بانوی مسلمان از ساحل این شهر کرد.

به گزارش ایلنا، حضور دو زن مسلمان با پوشش کامل اسلامی در ساحل نیس پس از تعلیق مصوبه بحث برانگیز دادگاه فرانسه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. 

هنوز مدت زیادی از حضور این دو زن با پوشش بورکینی در ساحل نگذشته بود که سروکله ماموران پلیس پیدا شد و آنها را مجبور به ترک ساحل کرد. درست چند روز قبلتر انتشار تصویر مربوط به برخورد ماموران مسلح پلیس با یک زن با پوشش بورکینی در ساحل نیس خبرساز شده بود.
این اقدام پلیس ساحلی نیس در حالی است که دادگاهی در فرانسه ممنوعیت پوشیدن بورکینی را تعلیق کرد. 
بورکینی، مایویی است که بعضی زنان مسلمان برای شنا استفاده می کنند و چند شهر ساحلی فرانسه پوشیدن آن را ممنوع کرده بودند. اقدامی که با انتقادهای زیادی روبرو شد. دادگاه قرار است حکم نهایی درباره قانونی یا غیرقانونی بودن تصمیم شهرداری ها را بعدا اعلام کند.
ممنوعیت استفاده از پوشش بورکینی پس از حمله تروریستی ماه ژوئیه در نیس  تصویب شد که در آن کامیون سواری به جشنی حمله ور شد که به کشته و مجروح شدن 400نفر منجر گردید. این ممنوعیت شامل پوشیدن هرگونه لباس که آشکارا گرایش اسلامی داشته باشد میشود.

 

پلیس فرانسه دوزن محجبه را از ساحل نیس بیرون کرد+تصاویر
پلیس فرانسه دوزن محجبه را از ساحل نیس بیرون کرد+تصاویر

 

کد خبر : ۴۰۵۵۸۶