خبرگزاری کار ایران

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران پایان یافت

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک امشب (یکشنبه 7شهریور) در تئاتر شهر برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه برومند  طی سخنانی  با یادی از هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری  و یادی از داود رشیدی گفت:  تقدیر گاهی بر اندوه است تا انسان معنای شادی را بداند و خدا گاهی مرگ را مقدر می‌کند تا انسان معنای هستی را بداند.

وی با اشاره به روند برگزاری جشنواره عروسکی مبارک افزود: این جشنواره رنگ را به شهر خاکستری ما آورد و به لطف پیمان شریعتی و شهرداری، شهر از غبار و آلودگی‌های فیزیکی پاک شد.

فاطمه معتمد آریا بعد از صحبت‌های مرضیه برومند به روی سن آمد و نمایشی کوتاه را اجرا کرد و بعد از نمایش گفت: من وجودم، کارم و همه لحظات عمرم با عروسک‌ها عجین است. هرچه می‌خواهم تلاش کنم بزرگ شوم، نمی‌شود و یادم می‌آید که چه عروسک‌هایی در دستان من بوده‌اند.

در این مراسم از  ددی پودامچی هنرمند هندی‌الاصل تقدیر شد  و وی بعد از دریافت تندیس جشنواره گفت: من در اینجا دوستان زیادی دارم و دوستانی هم دارم که اکنون اینجا حضور ندارند. ماه مارس گذشته نمایشی را در دهلی داشتم که درباره آداب زرتشتیان بود.

وی ادامه داد: من به عنوان یک هنرمند از طرف یونیمای حهانی و همچنین از طرف دبیرکل جدید یونیما از مدیرانی که در ردیف جلوی سالن نشسته‌اند می‌خواهم که اجازه دهند نمایش عروسکی در طول سال هم اجرا شود و منحصر به اجرا در فستیوال‌ها نباشد.

دی پودامچی با یادی از داود رشیدی، از حاضران در سالن درخواست کرد که یک دقیقه بایستند و سکوت کنند.

بهروز غریب‌پور نیز در این مراسم طی سخنانی  گفت: از آقای علم الهدی ممنونم چون تا قبل از این عده‌ای نمی‌دانستند کنسرت چیست و به چکار می‌آید  ولی امروز عده بیشتری از این موضوع آگاه شدند.

وی با اشاره به احیای هنر نمایش عروسکی بعد از انقلاب اسلامی گفت : من از آقایان علی مرادخانی، احمد مسجدجامعی  و همه کسانی که در این راه کمک کردندتا نمایش عروسکی رشد کند سپاسگذارم.

غریب‌پور با یادی از رکن الدین خسروی گفت: رکن الدین دچار آلزایمر شده است و اینجا دعا کنیم که سلامتی خود را به دست آورد.

طائرپور نیز طی سخنانی گفت: امیدوارم جوانان نمایش عروسکی قدر مرضیه برومند را بدانند که او به آن‌ها احترام می‌گذارد و از آن‌ها حمایت می‌کند و امیدوارم شاهد این گونه نگاه دلسوزانه در سینمای کودک هم باشیم و بتوانیم جشنواره کودک را هم به همین خوبی و گرمی برگزار کنیم. امیدوارم سایه پرمهر خانم برومند بالای سر ما و شما باشد.

منیژه حکمت نیز در سخنان کوتاهی گفت: از تمام نمایشگران عروسکی سپاسگزارم که برای کودکان ما دنیای امن و بهتری را می‌سازند. چون تقریباً از بزرگ‌ترها ناامید شده‌ایم اما این بچه‌ها با کمترین توقع دنیای بهتری را برای آینده کودکانمان رقم می‌زنند و امیدوارم تمام مسئولان هنری قدرشان را بدانند.

 در این مراسم از هما جدی‌کار، پوپک عظیم‌پور، منیر مولوی‌زاده، مرتضی اسدی‌مرام از کرمانشاه، اسماعیلی از اردبیل و سعید موسوی‌زاده تقدیر شد .

همچنین در این مراسم پیام مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی خوانده شد و با درخواست مهدی شفیعی، مرضیه برومند دبیر دوره آینده جشنواره نمایش عروسکی شد.

 

کد خبر : ۴۰۵۵۸۱