خبرگزاری کار ایران

کلینتون از عملکرد خود در حادثه بنغازی دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۵۲

کلینتون در دو جلسه تحقیق و تفحص در مجالس سنا و نمایندگان که در مجموع پنج ساعت به طول انجامید، به پرسش‌های متعدد نمایندگان پاسخ داد.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا از عملکرد خود در پی حمله سپتامبر گذشته به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی دفاع کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، کلینتون چهار ماه پس از این حمله، در جلسات تحقیق و تفحص کمیته روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان شرکت کرد تا به پرسش‌های نمایندگان کنگره در این رابطه پاسخ دهد.
در این جلسه یک سناتور جمهوری‌خواه دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر انگیزه حمله کنندگان به سفارت آمریکا و انتشار اطلاعات نادرست در مورد دلیل عدم حفاظت کافی از ساختمان کنسولگری متهم کرد.
کلینتون در پاسخ با عصبانیت این اتهامات را رد کرد و گفت: «چه تفاوتی می‌کند که این حمله با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است، مهم این است که ما تمهیداتی بیندیشیم که چنین وقایعی دیگر تکرار نشود.»
وی همزمان با پذیرفتن مسئولیت عدم هماهنگی در مدیریت این واقعه، تاکید کرد که شخصا از درخواست سفیر آمریکا در ماه‌های پیش از این حمله برای حضور نیروهای امنیتی بیشتر جهت حفاظت از ساختمان کنسولگری اطلاع نداشته است.
کلینتون در دو جلسه تحقیق و تفحص در مجالس سنا و نمایندگان که در مجموع پنج ساعت به طول انجامید، به پرسش‌های متعدد نمایندگان پاسخ داد.
جلسه تحقیق و تفحص درباره واقعه بنغازی ابتدا قرار بود روز دهم ژانویه برگزار شود اما به دلیل بستری شدن کلینتون در بیمارستان به تاخیر افتاد
کشته شدن سفیر و سه کارمند دیگر کنسولگری آمریکا در یازدهمین سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر، در مدت کو تاهی به یک بحران سیاسی برای دولت اوباما تبدیل شد.
جمهوری خواهان در روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری، کاخ سفید و وزیر خارجه را به کم کاری در حفاظت از کنسولگری آمریکا متهم کردند.
آن‌ها همچنین دولت اوباما را به دلیل گفت‌و‌گوی تلویزیونی «سوزان رایس» سفیر آمریکا در سازمان ملل که در آن گفته بود حمله به سفارت آمریکا در دومین شهر بزرگ لیبی نتیجه تظاهرات خودجوش معترضان بوده است، شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.
رایس دو ماه بعد از این واقعه پذیرفت آن اطلاعات درست نبوده است ولی تلاش عمدی برای گمراه کردن افکار عمومی را تکذیب کرد.
رایس یکی از کاندیداهای اصلی اوباما برای جایگزینی کلینتون در سمت وزیر خارجه بود اما پس از انتقادات گسترده جمهوری خواهان از باراک اوباما درخواست کرد وی را به عنوان وزیر خارجه معرفی نکند.
یک سناتور جمهوری خواه دیگر در این جلسه به کلینتون گفت که اگر وی جای رئیس جمهوری بود، وزیر خارجه را به دلیل نخواندن پیام محرمانه سفیر کشته شده آمریکا در لیبی که خواستار تقویت نیروهای امنیتی برای حفاظت از کنسولگری شده بود، از کار برکنار می‌کرد.
کلینتون در پاسخ گفت که سالانه بیش از یک میلیون پیام محرمانه از سفارت‌های آمریکا در سراسر جهان به وزارت خارجه می‌رسد و وی فرصت نمی‌کند همه آن‌ها را بخواند.
کلینتون دو هفته دیگر از سمت وزارت خارجه کناره گیری می‌کند.
اوباما سناتور «جان کری» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را برای تصدی سمت وزیارت خارجه در دور دوم ریاست جمهوری خود انتخاب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز