خبرگزاری کار ایران

تامین اجتماعی گچساران:

حوادث کار ماهانه بیش از یک‌میلیارد تومان خرج دارند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۵۰۶

رئیس تامین‌اجتماعی گچساران گفت: ماهیانه بیش از یک‌میلیارد تومان برای حوادث و سوانح کارگری در گچساران پرداخت می‌شود.

محسن علیزاده به ایلنا گفته است: اداره تامین‌اجتماعی یک مرکز مردم‌نهاد است و بالغ بر ۴ هزار و ۳۳۵ نفر ماهیانه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق مستمری خود را از این اداره دریافت می‌کنند.

وی گفت: ماهیانه بیش از یک‌میلیارد تومان برای حوادث و سوانح کارگری حین کار  به مشمولان کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی گچساران پرداخت می‌شود.

رئیس تامین اجتماعی گچساران، تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان را چهار هزار و ۳۳۵ نفر، بیمه شده اجباری ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و اظهارداشت: افراد تحت تکلف بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی  ۵۰ هزار نفر و بیمه‌شدگان اصلی و دفترچه‌دار  بالغ بر ۹۰ هزار نفر  است.

علیزاده از بخشودگی جرائم بیمه‌شدگان کارگاه‌های صنعتی، معدنی، تولیدی خبر داد و تصریح کرد: به دلیل خودگردان بودن این اداره، از تمام ادارات شهرستان گچساران و کارفرمایان کارگاه‌ها تقاضا داریم در پرداخت بدهی ادارات‌شان به تامین اجتماعی اقدام کنند.

وی گفت: پرداخت حق بیمه‌هایی که تحریم ظالمانه، مشکلات‌ ارزی، حوادث غیرمترقبه سبب تعویق در وصول‌شان شده، طبق قانون جدید بخشوده شده و اگر اصل مبلغ را در ۱۲ قسط پرداخت کنند از پرداخت جریمه معاف خواهند شد.

رئیس تامین اجتماعی گچساران افزود: به کارگران ساختمانی که مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای دارند و تنها کارگر ساختمانی هستند اما تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی واقع نشدند، سهمیه بیمه تخصیص یافته و لازم است کارگران ساختمانی محروم از خدمات بیمه اقدام به ثبت‌نام کنند.

علیزاده، خواستار رسیدگی کارفرمایان و پیمانکاران به وضعیت ایمنی و رعایت نکات در محل کار از سوی کارگران شد تا هزینه‌های گزاف پرداختی در حوزه سوانح و حوادث صرف موارد خیرخواهانه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز