خبرگزاری کار ایران

به همت شهرداری رشت انجام شد؛

افتتاح فاز دوم سند بازآفرینی بافت تاریخی سبزه میدان رشت

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۴۷۳

با حضور معاون وزیر راه و به همت شهرداری رشت فاز دوم سند بازآفرینی بافت تاریخی سبزه میدان رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد علی ثابت‌قدم شهردار رشت امروز در مراسم افتتاح فاز دوم سند بازآفرینی بافت تاریخی سبزه میدان رشت با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: محدوده تاریخی سبزه میدان دارای بافتی به مساحت ۳۰ هزار متر مکعب است که از این مقدار ۱۴ هزار متر مکعب آن به محدوده مرکزی مربوط می‌شود.

شهردار رشت احیای اولیه سبزه میدان را مربوط به دوران  قاجاریه و پهلوی دانست و گفت: شهرداری رشت در  سند بازآفرینی سبزه میدان احیا آن دوره را مدنظر  خود قرار داده است. 

وی افزود: امید است حضور اکثریت مردم در این منطقه به عنوان قدیمی ترین بافت تاریخی شهر رشت  به ترویج نگاه اجتماعی کمک نماید.

ثابت‌قدم با تاکید بر اینکه ترویج نگاه اجتماعی در محلات کمک زیادی در پایداری اقتصادی خواهد داشت، گفت:  قطعا با زنده نگه داشتن موضوع تاریخی و میراثی منطقه سبزه میدان رشت کمک شایان توجه‌ای به هویت ملی و اتصال آن به ساماندهی فضایی شهر رشت خواهد  شد.

 ایزدی در این مراسم ضمن قدردانی از شهردار رشت در اجرای پروژه های سند بازآفرینی اذعان داشت: امروزه شهرهای ما از مسائل عدیده‌ای چون عدم ایمنی عدم امنیت عدم برخورداری از زیرساخت‌های لازم رنج می‌برند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهر رشت جزو اولین شهرها در اجرای طرح‌های بازآفرینی است، تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهر رشت به کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه است اما همزمان با مراحل مختلف تدوین این طرح مدیریت شهری رشت اقدام به اجرای پیشگام این طرح‌ها کرده است.  

ایزدی با اشاره به عدم توجه به کیفیت‌ها  توسط مدیران در طول دو دهه گذشته خاطرنشان کرد: در سیاست بازآفرینی شهری ضمن توجه و محور قرار گرفتن قرار گرفتن کیفیت زندگی در برنامه‌ریزی توسعه به بازیابی هویت یعنی مراجعه به گذشته،  بازخوانی و تلفیق آن با زندگی معاصر نیز توجه شده است. 

وی سبزه میدان را جلوه‌گاه فرهنگ و تمدن رشت برشمرد گفت: آنچه مورد توجه بحث بازآفرینی در پروژه‌های شهر رشت است، این است که شهردار این شهر  با خلاقیت و اقدام شایسته خود،  ارتقا کیفیت زندگی شهروندان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

ایزدی با اشاره به همراهی و همکاری دیگر سازمان‌های استان  با مدیریت‌شهری در اجرای پروژه‌های بازآفرینی اذعان داشت: امید است با ادامه این راه در تداوم و تحقق همه برنامه‌ها شاهد شهری ایمن پویا و بانشاط همچون گذشته باشیم.  

فرانک پیشگر با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت اذعان داشت: بازسازی سبزه میدان جزو سیاست‌گذاری‌های شهرداری و شورا در سال‌های اخیر در راستای برندسازی، اعتمادسازی شهر رشت و توسعه گردشگری است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شهرداری رشت پایداری اجتماعی را از ارکان توسعه شهری دانست و خاطرنشان کرد: پایداری اجتماعی در شهر زمانی به وقوع خواهد پیوست که شهروندان از زندگی در شهر احساس مطلوبی داشته باشند و این باعث تعلق خاطر و ایجاد حساسیت در راستای توجه به محیط اطراف خواهد شد و از آن پس هریک از شهروندان همچون شهردار در حفظ شهر خود احساس مسئولیت خواهند کرد. 

گفتنی است، ایزدی به همراه شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از پروژه‌های بازآفرینی پیاده راه سبزه میدان و تالاب عینک بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز